1

Onderwerp: Tylose verhouding

Of Jem Petal Powder.

Welke verhouding marsepein tylose moet je aanhouden?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

2

Re: Tylose verhouding

Die vraag stelde ik een week of 2 terug ook. Dit was het antwoord dat ik ontving....

Als het goed is is dat inderdaad hetzelfde als tylose en je hebt dan een theelepeltje op 250 gram nodig ongeveer....
Maar afhankelijk van de soort fondant en het weer kun je ook overwegen om 1:1 gumpaste met fondant te gebruiken, of helemaal gumpaste voor de zool.
Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

marseoein met tylose heeft niet zoveel zin. De stofnaam is CMC, tylose of petal powder is de merknaam.
marspein reageert niet zo op tylose. Dus zoals hierboven staat met fondant gebruiken:Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

In Marsepein zal Tylose weinig tot geen effect hebben. Marsepein bevat amandel olie en dat zal altijd zacht blijven. Tylose werkt op vocht, en werkt daarom eigenlijk alleen in fondant..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

tegelijk  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

tipsytaartje schreef:

marseoein met tylose heeft niet zoveel zin. De stofnaam is CMC, tylose of petal powder is de merknaam.
marspein reageert niet zo op tylose. Dus zoals hierboven staat met fondant gebruiken:Y

:o  :o  :o  sorry, niet goed gelezen, mijn fout!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

Toch lukte de letters uit de tappits beter met tylose door marsepein. Het werd er toch droger en harder van.

Ik heb er gewoon op de gok maar wat bij gedaan. Een vriendin had door een te veel aan kleurstof te plakkerige marsepein en toen was tylose ook de oplossing (misschien werk poedersuiker ook wel, ga ik eens proberen).

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

8

Voor letters gebruik ik ook vaak marsepein+tylose. Ligt trouwens ook aan het lettertype en waar de letters komen  ;) . Maar voor een schoen, (lussen)strik oid gebruik ik toch echt fondant+tylose  :Y

9

ik gebruik op 250 gram fondant 3 gram tylose en dat gaat super.
Succes!