Onderwerp: Tylose verhouding
Of Jem Petal Powder.
Welke verhouding marsepein tylose moet je aanhouden?
Groetjes Annemarie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose verhouding
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Of Jem Petal Powder.
Welke verhouding marsepein tylose moet je aanhouden?
Die vraag stelde ik een week of 2 terug ook. Dit was het antwoord dat ik ontving....
Als het goed is is dat inderdaad hetzelfde als tylose en je hebt dan een theelepeltje op 250 gram nodig ongeveer....
Maar afhankelijk van de soort fondant en het weer kun je ook overwegen om 1:1 gumpaste met fondant te gebruiken, of helemaal gumpaste voor de zool.
Succes!
marseoein met tylose heeft niet zoveel zin. De stofnaam is CMC, tylose of petal powder is de merknaam.
marspein reageert niet zo op tylose. Dus zoals hierboven staat met fondant gebruiken:Y
In Marsepein zal Tylose weinig tot geen effect hebben. Marsepein bevat amandel olie en dat zal altijd zacht blijven. Tylose werkt op vocht, en werkt daarom eigenlijk alleen in fondant..
tegelijk
marseoein met tylose heeft niet zoveel zin. De stofnaam is CMC, tylose of petal powder is de merknaam.
marspein reageert niet zo op tylose. Dus zoals hierboven staat met fondant gebruiken:Y
sorry, niet goed gelezen, mijn fout!
Toch lukte de letters uit de tappits beter met tylose door marsepein. Het werd er toch droger en harder van.
Ik heb er gewoon op de gok maar wat bij gedaan. Een vriendin had door een te veel aan kleurstof te plakkerige marsepein en toen was tylose ook de oplossing (misschien werk poedersuiker ook wel, ga ik eens proberen).
Voor letters gebruik ik ook vaak marsepein+tylose. Ligt trouwens ook aan het lettertype en waar de letters komen . Maar voor een schoen, (lussen)strik oid gebruik ik toch echt fondant+tylose
ik gebruik op 250 gram fondant 3 gram tylose en dat gaat super.
Succes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose verhouding