Onderwerp: Bonbons (meerdere soorten)
Voor een grote opdracht heb ik een heel aantal bonbons gemaakt,
die in de Klein&Fijn rubriek stonden
(http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=141797)
En aangezien er naar de recepten werd gevraagd, heb ik ze weer even opgezocht, en kunnen jullie ook aan de bak!;)
Het gaat om deze bonbons:
De eerste:
Petit Fours
Dit zijn gewone petitfours, biscuitmix met een vulling van botercreme met stukje bokkepootjes en stukjes chocolade.
De tweede :
Chocolade-walnootbonbons
Ingrediënten
200 gram roomkaas
350 gram poedersuiker
500 gram pure chocolade
1 1/2 theelepel vanillearoma
Smelt de chocolade (bv in de magnetron of au bain marie). Klop met een mixer de roomkaas glad en romig. Voeg daar de poedersuiker aan toe, en mix tot het een gladde massa is. voeg de vanille en de (iets afgekoelde, maar nog wel gesmolten) chocolade toe, en roer dit door elkaar. Zet dit voor ongeveer een uurtje weg in de koelkast. Rol er daarna balletjes van, en druk er direct een halve walnoot in (ze harden namelijk redelijk snel uit).
Met deze verhouding haalde ik er ongeveer 50 stuks uit. Ik heb ze buiten de koelkast,in een koele garage (afgedekte schaal) een aantal dagen bewaard, en dat ging prima!
Ik heb dit recept nog een keer gemaakt, maar dan met melkchocolade. Kon ook prima, en thuis waren de meningen verdeeld over welke nou de lekkerste was;)
De 3e:
Minicupcakes met speculaaspastacreme
Dit zijn minicupcakes met een toef botercreme met een paar lepels speculaaspasta, en nog wat fijngehakte nootjes er overheen gestrooid.
De 4e:
Oreo-hartjes bonbons
Dit zijn oreo bonbons (recept is hier te vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=49086) Maar dan heb ik het 'deeg' een beetje uitgerold en dan hartjes eruit gestoken met een koekjesuitstekers.
De 5e:
Witte chocolade-kokosbonbons
Ingrediënten
200 gram roomkaas
350 gram poedersuiker
500 gram witte chocolade
1 1/2 theelepel vanillearoma
2 zakjes gemalen kokos
een heel klein beetje geraspte sinaasappelschil
Smelt de chocolade (bv in de magnetron of au bain marie). Klop met een mixer de roomkaas glad en romig. Voeg daar de poedersuiker aan toe, en mix tot het een gladde massa is. voeg de vanille, 3/4 zakje kokos, de sinaasappelschil en de (iets afgekoelde, maar nog wel gesmolten) chocolade toe, en roer dit door elkaar. Zet dit voor ongeveer een uurtje weg in de koelkast. Rol er daarna balletjes van, en rol ze direct door de rest van de kokos.
Met deze verhouding haalde ik er ongeveer 50 stuks uit. Ik heb ze buiten de koelkast,in een koele garage (afgedekte schaal) een aantal dagen bewaard, en dat ging prima!
Dit is dus dezelfde als de 1e, maar dan een witte variant met kokos.
De 6e:
Chocolade-slagroomtruffels.
Ingrediënten
250 gram roomboter
250 ml slagroom
250 gr fijne kristalsuiker
Ongeveer 400 gram chocolade
cacaopoeder
Kook (op matig vuur) eerst de slagroom samen met de suiker, tot de suiker is opgelost. Laat dit mengsel afkoelen tot ongeveer 20 graden.
Mix de roomboter zacht er romig, en voeg daar in beetjes de slagroom met suiker aan toe. Roer dit goed, tot een gladde massa ontstaat. Doe dit mengsel en spuit er toefjes van, net zo groot als je de bonbons zelf wilt hebben. Laat deze toefjes opstijven in de diepvries.
Smelt de choclade en zet een bord met daarin de cacao klaar. Haal de toefjes door de chocola, en rol ze daarna door de cacao. Belangrijk is, dat je telkens maximaal 8 á 10 toefjes uit de vriezer haalt. Anders smelt de toef te snel, en worden ze te warm en niet meer mooi.
Je kunt ze in de koelkast prima een tijdje bewaren, en je kunt ze eventueel ook invriezen.
de 7e:
Bitterkoekjes met moccacreme
Ingredienten:
(voor 20 stuks)
20 bitterkoekjes (er zitten er gemiddeld 23 in zo'n stazak)
1 eetlepel oploskoffie
50 mililiter melk
150 gram roomboter
50 gram poedersuiker
1 eidooier
10 koffieboontjes
Verwarm de melk in een pannetje en los daar de koffie in op. Laat deze 'koffie' weer afkoelen. Mix de boter zacht en romig, en voeg daar de poedersuiker en eidooier aan toe. Voeg de koffie toe, en blijf mixen tot er een romige massa ontstaat. Doe dit in een spuitzak, en spuit kleine toefjes op de bitterkoekjes. Druk op elke toef nog een mokkaboontje.
Geniet er van! (het lijnen komt later wel weer )
Ps. Een deel is van internet, en een deel is van mezelf;)
Vragen zijn van harte welkom trouwens!