1

Onderwerp: verjaardagsfeestje - koekjes bakken

Morgen is het het verjaardagsfeestje voor mijn zoon die 5 wordt.  Ik dacht koekjes te bakken met de genodigden (zoon 5 - 5 gasten van 6 en mijn dochter 7).  Is dat haalbaar ?
Het feestje duurt 2,5 uur, is dat voldoende tijd om te bakken en te decoreren ? Ik meen dat glazuur toch wel een hele tijd moet drogen.
Op een site las ik dat de koekjes versierd werden voor het bakken.  Lukt dat ?!
Alle ervaringen zijn meer dan welkom  :Y

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (25-03-2011 13:41)

Re: verjaardagsfeestje - koekjes bakken

Ik zou zelf het deeg van te voren maken, dan kunnen ze zelf uitsteken. Als je totaal 2,5 uur hebt zou ik dat in het begin van het feestje al doen, want ze moeten ook nog wel even afkoelen.
Als je ze snoepjes erop laat plakken zijn ze vrij snel droog. Als je ri gebruikt ipv gewoon poedersuiker met water dan gaat het helemaal snel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik had (toen mijn kids die leeftijd hadden en wij ook een bakkersfeestje hadden) van te voren al deeg gemaakt. Maar ik heb ze zelf ook nog een beetje laten maken. Alleen is dat echt te warm om er gelijk koekjes van te maken door die enorm warme kinderhandjes.

Dus na het mengen kregen ze allemaal deeg om uit te steken. Ik had het zelfs al een gedeelte plat gerold zodat ze daar ook niet te lang mee zaten te klooien.
Zodra de eerste paalt met koekjes vol lag ging deze de oven in en zo ging dat achter elkaar door tot de laatste plaat.
De eerste koekjes waren toen ook al afgekoeld en klaar om te decoreren. Ik maakte altijd gewoon glazuur van poedersuiker, kleurstof en een drupje water. Verder lag er gekleurde suiker, hagelslag, smarties etc.
Ik liet de kids het glazuur erop doen met kwastjes, dan is de laag niet zo dik. En daar gooide ze er iets lekkers op. Dogen duurde nooit zo heel lang.

AQlles mooi in een zakje met strik erom heen. En de laatste koekjes kregen ze vaak een dag later als ze nog niet droog waren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:

En de laatste koekjes kregen ze vaak een dag later als ze nog niet droog waren.

Ja, dat is ook een optie, natuurlijk, goed idee !

5 Laatst bewerkt door Ottolien (25-03-2011 14:17)

Cajou schreef:
Ottolien schreef:

En de laatste koekjes kregen ze vaak een dag later als ze nog niet droog waren.

Ja, dat is ook een optie, natuurlijk, goed idee !

Als ze maar iets van de koekjes gelijk mee krijgen dat vinden ze wel heel gaaf.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Bedankt, allemaal !
Ik heb de koekjes versierd voor het bakken en dat ging prima.  Ik dacht dat die suikerbolletjes e.d. gingen smelten, maar niet, dus.
Ze vonden het geweldig  :)