Ik had (toen mijn kids die leeftijd hadden en wij ook een bakkersfeestje hadden) van te voren al deeg gemaakt. Maar ik heb ze zelf ook nog een beetje laten maken. Alleen is dat echt te warm om er gelijk koekjes van te maken door die enorm warme kinderhandjes.
Dus na het mengen kregen ze allemaal deeg om uit te steken. Ik had het zelfs al een gedeelte plat gerold zodat ze daar ook niet te lang mee zaten te klooien.
Zodra de eerste paalt met koekjes vol lag ging deze de oven in en zo ging dat achter elkaar door tot de laatste plaat.
De eerste koekjes waren toen ook al afgekoeld en klaar om te decoreren. Ik maakte altijd gewoon glazuur van poedersuiker, kleurstof en een drupje water. Verder lag er gekleurde suiker, hagelslag, smarties etc.
Ik liet de kids het glazuur erop doen met kwastjes, dan is de laag niet zo dik. En daar gooide ze er iets lekkers op. Dogen duurde nooit zo heel lang.
AQlles mooi in een zakje met strik erom heen. En de laatste koekjes kregen ze vaak een dag later als ze nog niet droog waren.
Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.