1

Onderwerp: Geen bijzondere taart, maar de ontvanger wel!

Afgelopen zondag vierde mijn neefje zijn 5e verjaardag en hij wilde een Cars-taart zoals ik eerder die week had gemaakt. Op vrijdagavond bleek dat mijn man het hele weekend moest werken en ik zag het eigenlijk niet zitten om dan zaterdagavond tot laat aan de taart te werken, dit omdat ik gewoon moe was en vroeg naar bed wilde. Ik kon tenslotte niet uitslapen vanwege de kinderen en ik moest ervoor naar Deventer en weer terug, toch 300km met twee ukken in de auto... Eerlijk gezegd wilde ik afzeggen. Maar toen werd ik kwaad op mezelf. Ik kon mijn neefje niet laten zitten.

Zo blij dat die jongen zondag reageerde toen hij de taart zag. Hij vond hem zo gaaf. En dat maakte alles weer goed, want alhoewel hij gewoon een 5-jarige knul is zoals vele anderen, is dit ventje toch (en zijn zusje) erg speciaal. Hij heeft het niet makkelijk gehad het laatste jaar, want zijn papa zit al 11 maanden vast in een detentiecentrum in Rotterdam. Hij mag namelijk niet in Nederland blijven.

Mijn zwager is 7 jaar geleden als jonge vent vanuit Irak naar Nederland gekomen, op zoek naar een beter en veiliger leven. Toevallig kwam hij mijn schoonzusje tegen en kregen ze een relatie met elkaar en mijn neefje werd geboren. Een wonder, werkelijk waar, want mijn schoonzusje kon geen kinderen krijgen. Met haar vorige man was het nooit gelukt, geen enkele vruchtbaarheidsbehandeling had resultaat, ze was onvruchtbaar.

Onzekere periodes braken aan, want mijn zwager had nog steeds geen verblijfsvergunning, maar advocaten zien overal wel weer een procedure in, dus de hoop op een verblijfsvergunning bleef. Ook omdat de kinderen (inmiddels werd ook mijn nichtje geboren) gewoon, net als hun moeder, de Nederlandse nationaliteit hebben, mijn schoonzusje al 15 jaar een vaste baan heeft en de kinderen zijn achternaam dragen.

En vorig jaar werd 'ie vastgezet in een detentiecentrum voor asielzoekers alsof het een crimineel is, maar nu na 11 maanden is er nog steeds geen duidelijkheid. Grote kans dat 'ie alsnog wordt uitgezet naar Irak. Mijn neefje weet dit en is soms wanhopig, hij (en zijn zusje natuurlijk) mist papa zo, hij kan niet zonder hem. Omdat papa nooit heeft mogen werken was hij altijd samen met zijn kinderen, ze adoreren hem.

Het doet pijn als ik denk aan die uitspraak van een bekende politica een aantal jaren geleden: 'nee, we scheiden geen gezinnen'.... Jaja.

Sorry, maar ik moest dit even kwijt. Ik hoop dat jullie af en toe eens aan mijn neefje en nichtje denken...

Hier zijn taart, die echt niet perfect is, maar met tranen decoreren is niet makkelijk....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFVM78ZF-D.jpg

Jacqueline

2

Re: Geen bijzondere taart, maar de ontvanger wel!

super taart,
die heeft hij idd verdiend !

veel sterkte ook voor je zusje !

3

Bijzonder dat je dit persoonlijke verhaal met ons wilt delen.

De taart is prachtig, je neefje verdient een prachttaart en dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

He gets, wat een rotverhaal
Maar wel een hele mooie taart!  :thumb:

Groetjes Eline

5

Nou al was het een al hobbel en bobbel geweest,dan was hij nog perfect geweest,alleen al omdat hij met zoveel liefde gemaakt is.
Wat een vreselijk verhaal,ik hoop dat hun papa hier mag blijven

If life gives you lemons, make lemonade!

6

Wat een verhaal, zo triest voor die kinders.
Mooie taart waar je je neefje toch blij mee hebt kunnen maken :thumb:

Life is what you make of it...

7

Mooie taart! Wat zal je blij zijn dat je toch eraan begonnen bent! Een blij mannetje.... daar doe je het voor! Knap hoor! :Y
Idd. een super vervelende situatie waarin je zus met haar gezin zit, kan je je niet voorstellen, dat t zo gebeurt! Onmenselijk!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

8

Wat een vreselijk verhaal!!

Bij mijn zoontje op het kdv zaten ook 2 kindjes met hetzelfde verhaal. Er is toen op internet een petitieaktie opgezet, en die man mocht uiteindelijk blijven. Is dit misschien een idee?

Oh ja, bijna vergeten, mooie taart!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

O wauw, wat een prachtige taart heb je voor dat kereltje gemaakt! En hij verdient het! Zo ook verdient hij een onbezorgde jeugd en de liefde van zijn vader, ik hoop dat politiek Nederland hem dat ook gunt.

Lieve groetjes, José

10

wat lief van je dat je m toch hebt gemaakt! En ja kindergeluk doet megaveel met je (met mij in ieder geval wel!!!)

gr lon

11

Je taart is super!  :thumb: 

Dikke knuffel voor de hele familie en hopelijk gebeurt er nog een  wonder ofzo, zodat het gezin van je schoonzus weer compleet mag worden...

12

dit moet toch niet kunnen :(  :nooo , wat een vreselijk verhaal!!
kan niemand er wat aan doen, kunnen ze niet trouwen? ze kunnen toch niet zomaar een kind zijn vader ontzeggen!! BAHHHHH!!

toptaart!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

13

Trouwen maakt niet uit.

Ondanks haar vaste baan, voldoet mijn schoonzus niet aan de inkomensvereisten om iemand naar Nederland te halen (sowieso zou 'ie eerst terug moeten om een reguliere verblijfsvergunning aan te vragen, dat mag niet als je hier al bent).

Er is sprake geweest van een tijdelijke verhuizing naar bv Duitsland (de Europa-route), maar dat is niet doorgezet, want tussen mijn neefje en nichtje in heeft mijn schoonzusje nog een ongeboren kindje (Safin) van 20weken verloren. En mijn nichtje (van nu 3 jaar) werd geboren met 26 weken en 6 dagen, dus die heeft maanden in het ziekenhuis moeten liggen. Teveel dus om ook 'nog even' tussendoor naar Duitsland te gaan.

Jacqueline

14

Goh Jacqueline, wat een verhaal.... Ik ken het van mijn beste vriendin, ondanks trouwens en kindjes was het erg moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen voor haar man. Uiteindelijk zijn ze een jaar uitgeweken naar Spanje, voor de Europa route idd... Het is echt idioot hoe de Nederlandse overheid gezinnen uit elkaar rukt! Die arme man, en die arme kindjes.... Ik hoop maar dat het weer goed komt!!

ps: je taart is prachtig!! Wat goed van je dat je dat toch nog hebt kunnen maken voor je neefje!

15

mooie taart en wat een heftig verhaal. Sterkte!

groetjes Anneliek

16

mooie taart en dit is een verschrikkelijk verhaal,hoe kunnen ze zoiets doen,een gezin uiteen rukken
veel sterkte ermee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

17

mooie gedachte en mooie taart!

It's never to late to become what you might have been

18

Mooie taart!

Wat een verhaal. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat hij mag blijven.

Groetjes Bianca

19

Jeetje, wat een schreinend verhaal, ik hoop voor jullie allemaal dat er snel een einde komt aan de onzekerheid en dat hij hier mag blijven, bij zijn gezin, waar hij hoort.
Gelukkig hebben ze een geweldige tante, die ook nog eens GEWELDIGE taarten maakt.
Het is weer een prachtige taart.

groetjes karin

20

Wat een heftig verhaal je moet er toch niet aan denken dat de papa dan bij zijn gezin vandaan wordt getrokken echt verschrikkelijk!!

De taart vind ik supergedaan hoor ondanks te tranen kan me voorstellen dat ie er blij mee is geweest :thumb:

21

Wat een verhaal, ben aan het vechten tegen de tranen. Het leed wat ze mensen aan kunnen doen, en vooral kinderen.
Maar de taart is super, en je hebt dat mannetje toch een bijzondere verjaardag gegeven met deze cars-taart!

groetjes Kim (kieke)

22

je hebt een prachtige taart gemaakt.
Wat een afschuwelijk verhaal! Ik snap niet dat een weldenkend mens het in zijn hoofd haalt om een vader uit een gezin te halen. En dan ook nog eens 11 maanden in onzekerheid. Alleen omdat hij niet het juiste papiertje heeft.
Ik vind dat ze dat niet kunnen maken. Ze maken op die manier hele gezinnen kapot. Ik vind het afschuwelijk. Ik hoop voor hun dat het goed mag komen.

Groetjes Gerien

23

pffff ... dat is heftig. Zeker voor zo'n klein manneke! Super dat je de taart toch nog hebt gemaakt en even 'n lach op z'n gezicht kon toveren!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

24

Wat een mooie taart! Hij ziet er superstrak uit!
En tjeetje, wat een verhaal.. Niet te geloven hoe dat allemaal maar zo gaat hier in nl. Ik zal zeker regelmatig aan je nichtje en neefje (en hun ouders) denken!
Een knuffel voor hen en voor jou!  :thumb:

25

Ik kan je taart niet zien helaas. En wat verschrikkelijk voor je zwager, schoonzus en je neefje en nichtje.  Dit is toch niet menselijk meer. Om een vader zo weg te houden van zijn kinderen.