Onderwerp: [feedback] Meest mislukte taart ever (leger taart)
Hoe meer taarten ik maak hoe meer er mis lijkt te gaan.
Ik doe dit puur voor de lol, ben net begonnen en doe ook niet in opdracht. Dit taartje heb ik gemaakt voor mijn neefje omdat hij jarig is.
Even een paar vragen:
Het biscuit is weer eens ingezakt. Heb het basisbiscuit recept gebruikt, de temperatuur heel langzaam laten oplopen en deze niet boven de 170 graden laten uitkomen. Toch gaat het biscuit hard rijzen en zodra hij klaar is zakt het in. Het midden van de taart zakt in en de zijkanten lopen dan schuin af. Wat doe ik fout?
Het bekleden lukt me ook steeds minder. De eerste taart die ik beklede was op een workshop en tot nu toe is dat de beste taart die ik heb bekleed.
Ik blijf maar kreukels houden en scheurtjes kan ik bijna niet voorkomen. Ik bekleed met marsepein, zal fondant beter werken?
En ik heb ook voor het eerst royal icing gebruikt. (mix van funcakes) Ik heb de verhouding aangehouden maar het bleef pap, ik heb langzaam wat poeder toegevoegd maar het bleef pap. Mijn bedoeling was om een mooi randje te maken om de kreukels de camoufleren helaas is het alleen maar erger geworden.
Kortom, het was een frustrerend avondje
Ik heb geen alfabet uitstekers dus alle letters heb ik met de losse hand uitgesneden en die vervolgens tig keer laten vallen zodat ik weer opnieuw kon beginnen. Ook de sterren vastplakken was drama omdat het glazuur wat ik gebruikte te dun bleek en uitliep.
Het boetseren (wat mijn vriend heeft gedaan) viel hem tegen, de fondant ging barsten en ziet er niet mooi meer uit.
Tot slot de foto's:

Alleen als fondant te oud is valt het niet meer met Crisco te redden maar in de meeste gevallen wel. Da's mooi toch? Handig om te weten voor de volgende keer 
. Op den duur zeer frustrerend
en je wil je bakblikken allemaal wel wegmikken 
, een echte taart van het leger. Mama kan jij dat ook maken?"