26

Re: banketbakkersroom van te voren klaar maken

etmc schreef:

daar heb ik t ook niet over maar bij t recept in de receptencategorie staat dat er bloem bij moet...

Ow dat heb ik nog niet eens gezien, das wel een beetje vaag inderdaad. Maar nou ben ik een gemakzuchtige bakker, ik gebruik instantpoeder. Zelf koken begin ik niet aan.

27

echt he  :x ik moet t op school wel kunnen voor mn beslagexamen maar verder ben ik idd ook van de instant poeder  :o en t warme poeder is echt vies op school (net zoals de rest van de grondstoffen  :x )

28

Akire schreef:
omakneeltje schreef:

Dames, ik snap iets niet: als ik een taart bij de bakker bestel, verwacht ik dat die VERS is, als iemand bij mij een taart zou bestellen zou ik die dus ook VERS leveren, dus niet al een halve week tevoren gemaakt en invriezen.  Ik snap best dat het soms lastig is, maar ja, dan moet je die verplichting niet aan gaan :| , of zie ik het nu te simpel?

YES  :thumb:  (zucht, eindelijk iemand die het snapt)

Dank je Akire, ik begon al aan mezelf te twijfelen: onnozele gans die alleen maar kado-taarten bakt + uiteraard voor mezelf :)  :) .

29

etmc schreef:

echt he  :x ik moet t op school wel kunnen voor mn beslagexamen maar verder ben ik idd ook van de instant poeder  :o en t warme poeder is echt vies op school (net zoals de rest van de grondstoffen  :x )

Welk jaar zit je, of welke opleiding?
Ik vind zelf gekookt ook smerig. Doet me denken aan vroeger, dat mn oma zelf vla kookte met van die vellen erop. Yak. Geef mij mn instantpoeder maar. Nooit geen fouten en heel snel klaar.

30

omakneeltje schreef:
Akire schreef:
omakneeltje schreef:

Dames, ik snap iets niet: als ik een taart bij de bakker bestel, verwacht ik dat die VERS is, als iemand bij mij een taart zou bestellen zou ik die dus ook VERS leveren, dus niet al een halve week tevoren gemaakt en invriezen.  Ik snap best dat het soms lastig is, maar ja, dan moet je die verplichting niet aan gaan :| , of zie ik het nu te simpel?

YES  :thumb:  (zucht, eindelijk iemand die het snapt)

Dank je Akire, ik begon al aan mezelf te twijfelen: onnozele gans die alleen maar kado-taarten bakt + uiteraard voor mezelf :)  :) .

Dan ga ik het 'verpesten'. Heb jarenlang bij een banketbakker gewerkt, en de kapsels/biscuit komen uit de vriezer... daarna werd alles wel vers gemaakt. Maar als bakker weet je nooit hoevel bestellingen je van te voren krijgt, dus ik kan me voorstellen dat zij in de vriezer voorraden hebben liggen.

31

Kapsel uit vriezer, oké, maar dat geknoei met vullingen, smeersels en marsepein in en uit en in de vriezer :nooo

32

Karinth1 schreef:
etmc schreef:

Welk jaar zit je, of welke opleiding?
Ik vind zelf gekookt ook smerig. Doet me denken aan vroeger, dat mn oma zelf vla kookte met van die vellen erop. Yak. Geef mij mn instantpoeder maar. Nooit geen fouten en heel snel klaar.

ben nou 2 jaar bezig met mn opleiding tot banketbakker :)