1

Onderwerp: [FEEDBACK] tja, dit is het geworden..

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag was ik jarig, 28 al weer geworden. Samen met mijn zus en zwager vierde ik mijn verjaardag, ik zou natuurlijk voor de taart zorgen, mijn zus voor de hapjes! Ik had helemaal wilde plannen om een leuke vrolijke taart te maken, Of PIP stijl, of al la zoete kunst.. Maar mijn zus had er andere ideeen over.. Die wilde niet een taart met felle kleuren omdat zijn in de veronderstelling is dat mensen taarten met felle kleuren minder snel zullen eten omdat ze denken dat die zoeter zijn... Zij wilde een bruine taart... Ik ben gezwicht en ben aan de slag gegaan... Pff het viel niet mee. Ten eerste al om een mooie kleur bruin te krijgen. Ik heb Marsepein gebruikt en heb redelijk zwakke polsen.. (niet echt handig met deze hobby, maar ja het is niet anders..) Uiteindelijk wel een mooie kleur gekregen al zeg ik het zelf! Toen maar bedacht om mijn impressie matten te gebruiken. Ondertussen was mijn dochter van 9 maanden ziek en daardoor logischerwijs hangerig en huilerig en wilde het liefst de hele dag bij mama of papa in de arm hangen. Dus het zat me allemaal niet mee. Om 20 uur begon het feest. Ik heb ze thuis gemaakt en bij mijn zus gestapeld, we waren er om 19.45 uur... Snel gestapeld en kind in bed gelegd. Man lief heeft de foto's gemaakt, niet hele denderende foto's, maar goed ik heb in ieder geval een foto. Hier zijn ze dan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJYEZ76H-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUE8UKTD-D.jpg

Ik vond het heel moeilijk om van een bruine taart iets moois te maken, ondanks de inspiratie van het forum.. Graag Feedback over hoe ik mijn ontwerp, wat ik eigenlijk zomaar uit mijn hoofd gemaakt heb anders had kunnen maken. Jullie eerlijke mening over wat je er van vind en alles wat je er nog meer over kwijt wil.

Overigens was de smaak wel heel goed. Heb veel reacties gekregen dat het de lekkerste taart was die ze ooit gegeten hadden.

Bovenste, 12 cm gevuld met 2 lagen dulche de leche met stukjes caramel
Middelste, 20 cm gevuld met 2 lagen zelfgemaakte mokkacreme (van de recepten hier)
Onderste, 26 cm, gevuld met 1 laag bonbonbloccreme en 1 laage dulche de leche met stukjes caramel!

Het bezoek vond de taart erg mooi en vooral dus erg lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie kenners ervan vinden, het mag eerlijk, ik heb het topic van Suuz gelezen over eerlijke feedback!!

Heb ook in de taartenparade nog wat taartjes gepost!

Genoeg gekletst voor nu!

2

Re: [FEEDBACK] tja, dit is het geworden..

Mooi  :thumb:  Enneh, gefeliciteerd  :D

Met zoete groet! Akire

3

allereerst nog gefeliciteerd!

Mijn EERLIJKE mening:

Ik vind de kleur bruin prima, als je nog iets meer versiering had aangebracht in vrolijke kleurtjes dan wat hij nog vrolijker geworden. Nu is hij hier een daar een beetje 'saai' Bijvoorbeeld tussen de eerste en tweede laag (van boven) zit eigenlijk geen decoratie.

Misschien kun je de volgende keer de 'banden' om de taarten, dus tussen de lagen in een andere kleur geven, dat geeft al een heel ander beeld. Ook kun je erop letten dat alle lagen dezelfde hoogte hebben. Roosjes staan ook heel leuk als ze iets dichter op elkaar gezet worden. En je zou die roosjes dus ook aan de zijkant op de lagen kunnen zetten, dat staat ook altijd leuk.

Maar ik weet hoe het is met een hangerig kind en drukte voor een verjaardag om een taart te maken en dat is niet makkelijk. De impressiematten zitten er heel mooi in en de taart is recht en volgens mij was hij inderdaad heerlijk!!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

4

volgende keer gewoon je eigen idee volgen hoor :Y Ook een fel gekleurde taart vinden mensen erg lekker ;)

Wat is de impressie mooi gelukt :thumb: 
Ik snap dat je een bruine taart moeilijk vindt om vrolijk te krijgen, is goed gelukt vind ik. Zou er misschien meer helblauw / meer decoratie bij gedaan hebben, maar ik vind (echt eerlijk ;) ) dat je een heel mooie stapel gemaakt hebt :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Dank jullie wel voor de eerlijke reacties!

Lot, goed idee om de banden om de taart een andere kleur te geven!! Ga ik onthouden! Het bovenste taartje vond ik los, dus niet gestapeld zelf wel mooi, maar als ie zo gestapeld is komt ie inderdaad wat decoratie te kort ten opzichte van de middelste!

Nogmaals bedankt, hier kan ik echt wat mee  :Y ! Bedankt voor de complimenten!!

6

Erg mooie taart.
Ik ging laatst ook een bruine taart maken en was daar niet al te enthousiast over.
Ik heb hem met roze erbij gedaan. En dan met de lace flower en openslaande punten. Ik moet zelf zeggen dat de combi roze/bruin erg fleurig is. Licht blauw met bruin vind ik zelf ook erg mooi.
Dus er is toch wel wat te doen met bruin, denk ik.
Maar zo is hij ook erg mooi.