1

Onderwerp: Handmixer?

M'n handmixer heeft het gisteren begeven  :(   :s

Ik had er een van Philips en die deed het prima, bij biscuit werd ie wel wat warm, maar het ging goed.

Hij heeft 6 jaar trouwe dienst verleend, tot ik het gisteren voor elkaar kreeg hem in m'n trui te draaien  :s  (houdt de kom vaak tegen m'n buik aan omdat het op het aanrecht zo'n herrie maakt, maar ik kwam dus te dicht bij mn buik)  :o  Een van de houders is nu een klein stukje gedraaid waardoor de gardes precies tegen elkaar aandraaien.

Aangezien ik net voor meer dan 80 euro aan taartspullen besteld heb en ik nog maar een starter ben, gaat het geen dure mixer worden :(

Wie heeft er tips? Ik zag al die van de hema voorbijkomen, maar zijn er nog meer ervaringen met andere handmixers?

2

Re: Handmixer?

Eigenlijk is elke handmixer niet goed :/
En dit zeg ik niet om je een dure aan te praten, maar bij een "normale" handmixer staat eigenlijk altijd dat je maar een paar minuten mag mixen. Ik zou dus gewoon een bedrijf binnen stappen en hier naar vragen. Gewoon heel duidelijk zeggen dat je er zeker 10 minuten op volle snelheid mee moet kunnen mixen.

De eersdte bij mij hield het ook een paar jaar uit, maar toen maakte ik echt minder taarten. Toen ik meer taarten ging maken hielden de mixers het ook minder lang uit :/ . De laatste gings zelfs al naar een paar maanden stinken. Toen heb ik een Kenwood gekocht  :Y  :9 . En de mixer, die leeft nog steeds omdat ik er nu weer alleen gewone dingen mee mix.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Re: Handmixer?

Eh misschien kun je aan iemand met een draaibank (heet dat zo) vragen of ie 'm weer recht kan buigen voor je.....kapot is ie toch al.

Misschien ken je iemand in je familie of kennissenkring die 'm niet vaak gebruikt en waar je 'm tijdelijk van kunt lenen tot je weer genoeg hebt gespaard voor een nieuwe mixer.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Re: Handmixer?

bedankt voor jullie reacties!

ik heb hem al in de kliko gegooid, hij ging ook vreemd ruiken dus ik vertrouw het niet meer.

Ik wil op zich nog max 40 euro eraan uitgegeven.

Maar ik heb al vaker gelezen dat handmixers niet zo heel geschikt zijn voor biscuit, maar goed ik heb niet echt een andere oplossing. Ik denk niet dat ik mn man binnenkort zo ver krijg dat ik een Kennie mag kopen  :think:  :nooo  Misschien volgend jaar voor m'n verjaardag (ik ben zondag jarig, dus dat duurt wel even). Een deel van mijn bestelling van marsepein etc is al een kado voor mn verjaardag, dus dit kan er niet nog eens bij :(

5

Re: Handmixer?

In het begin heb ik het ook met de handmixer van de hema gedaan. Het hangt er vanaf hoe vaak je een taart maakt. Bij mij is dat niet zo vaak en hij werd dus niet wekelijks intensief gebruikt. Hij doet het nog steeds!

Ik denk dat het handig is om te kijken naar het wattage zodat hij in ieder geval zo veel mogelijk power heeft.
Succes met zoeken!  :)

Re: Handmixer?

ik heb ook een handmixer van braun (of philps, één van de 2), ik geloof 600 watt.
Ik bak niet veel, dus het gaat prima.
Wat ik wel doe, is mixwerkzaamheden verdelen.
Dus de ene avond de botercreme, en de andere avond het biscuit.
Zo is ie niet achterelkaar te veel bezig.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

7

Re: Handmixer?

Ik heb de kenwood major en die mag je ook maar een paar minuten gebruiken en daarna ff pauseren.

8

Re: Handmixer?

Ik weet niet wat je budget is maar bij kijkshop hebben ze een phillips mixer met kom voor 39.99

9 Laatst bewerkt door Cupla (18-03-2011 11:55)

Re: Handmixer?

En die van kijkshop wat jij noem Lientje is heel slecht. Die begaf binnen halfjaar al.....En kijkshop is vaak geen garantie....

Dus ik heb eentje van hema 10 euro handmixer en ben supertevreden over...en langer dan halfjaar in bezit

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

10

Re: Handmixer?

Er is er bij de Blokker 1 van tomado, ik denk tussen de 15 en 20 euro en daar ben ik errug blij mee. Hij doet het super! 10 standen en fijne mixgardes. Hij wordt warm na 15 min meringue mixen, maarja, welke niet ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

11

Re: Handmixer?

tomado is heel goed merk ook ja..hoor ik ook goed verhalen over

als je goed kijk online van blokker is sommige met dukaten te betalen scheelt ook hoop centjes

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

12

Re: Handmixer?

die van de hema is een tientje en ik ben er supertevreden over  :Y  ik heb een kenwood voor mijn biscuits en botercrème maar als ik een heel kleintje maak dan pak ik die van de hema erbij, absoluut geen enkele moeite. en voor alle andere dingen die gemixt worden gaat ie ook perfect!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

13

Re: Handmixer?

nogmaals bedankt voor jullie reacties!  :thumb:

Ik zie bij sommige andere mixers een ander soort gardes het metaal daarvan lijkt veel dunner een soort staaldraad. Zoals bij die van Tomado:

http://images.blokker.nl/products/440_440/VB_1728387F.jpg

maar ik wil graag wat dikkere (en volgens mij stevigere) gardes zoals deze (dus wat platter metaal): http://images.blokker.nl/products/440_440/VB_1728890.jpg

heeft die van de hema ook dikkere/stevigere gardes? ik kan het niet zo goed zien op de foto.

14

Re: Handmixer?

ik heb die van philips en ben zeer tevreden over. ik heb hem al 1 jaar en wordt regelmatig gebruikt.

15

Re: Handmixer?

Ik had ook een philips handmixer maar die ging na een minuut of 3 al stinken en werd echt handverbrandend heet...

Say YES with joy. Say NO without fear.

16

Re: Handmixer?

hema heeft dikke stevige gardes  :Y

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

17

Re: Handmixer?

ok, thanks!

ik ga dan toch maar voor die van de Hema.. voor dat geld is het eigenlijk zonde om het niet te proberen.

Enne.. als ie stuk gaat heb ik nog geld over voor een nieuwe  :D

18

Re: Handmixer?

ik had ook een goedkope mixer gekocht voor 10euro bij de Aldi en gebruikte hem niet eens voor biscuit en toch heeft hij nog geen half jaar uitgehouden. Goedkoop is vaak duurkoop, maar af en toe kan het niet anders..

Groetjes, Dorothea.

19

Re: Handmixer?

dr is er een bij de kruidvat in de aanbieding deze week!

http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat … oompage/8/

20

Re: Handmixer?

Ik heb die van Philips met kom bij de kijkshop gekocht en werkt prima...ik kan hem 10 min laten draaien en zelf wat anders gaan doen....de kijkshop geeft 2 jaar garantie op de mixer...dus en hij kost nu 39,95.

21

Re: Handmixer?

ik heb vandaag die van de hema gekregen. Hij lijkt wel supersnel te draaien. Heb hem nog niet met beslag getest.

Vind het wel een nadeel dat het snoer zo kort is en de aansluiting aan de zijkant zit. Ik ben links dus dat zit me wel in de weg.

Maar goed, voor 10 euro mag je niet teveel klagen :)