1

Onderwerp: Cupcake wedstrijd Alphen aan den Rijn

Door een verschrikkelijk slechte planning en steeds voor me uitschuiven had ik vanmorgen STRESSS! Ik had me aangemeld voor de cupcake wedstrijd in Alphen aan den Rijn, maar ik moest nog beginnen. Ik had de hele week ideeen over de smaken in mijn hoofd maar durfde geen knoop door te hakken. Zou ik gaan voor makkelijk, kant en klaar amandel wonder cake....maar zou dat niet een beetje simpel zijn....enz. enz.

Vanmorgen manlief op pad gestuurd voor boodschappen en besloten voor experimenteel banaan met kokos cupcakes te maken met een karamel smaak toef. Dat ging goed, een keuze gemaakt. Manlief kwam thuis met alle spullen en ik ging aan de slag. Toen ik de cupcakes uit de oven haalde kreeg ik de schrik van mijn leven. De speciaal aangeschafte papiertjes....los  :grr:  Helaas geen tijd meer om nieuwe te maken dus heb ik de minst mislukte uitgezocht. Ik heb toeven gespoten op een bord om te oefenen en toen op goed geluk op de cupcake. Vervolgens heb ik hem verder gedecoreerd en ik moet zeggen, op het loslatende papiertje na was ik best tevreden.

Op tijd in de auto gestapt, jahoor de eerste warme dag als ik met een cupcake met botercreme toef ga rijden....en natuurlijk heel Leiden muurvast. Was een ongeluk gebeurd denk ik. Dus ik maar wachten in een warmer wordende auto. Note to myself, nog een reden voor een nieuwe auto MET airco.  ;)

Bij het inleveren kreeg ik te horen ohhhh ben jij die uit Leiden, hoe kom je hier bij deze wedstrijd terecht dan? Ik zei via het deleukstetaarten forum. Dat moest de meneer meteen even opschrijven, dat vond hij toch wel erg leuk en kende hij niet. En nu rest mij alleen nog maar duimen. Ik heb mijn best gedaan. Wat vinden jullie ervan?

Ohja...die witte dingen zijn sparkles maar die deden het alleen in de volle zon   :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LTASMLKF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFIJK3QT-D.jpg

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

2

Re: Cupcake wedstrijd Alphen aan den Rijn

Vrolijk hoor! Waren ze ook lekker? Wat ik zelf altijd wel wil is dat het uiterlijk en de smaak een beetje overeenkomen, dus ik zou niet zo snel kiezen voor een roze carameltoef, maar eerder lichtgeel ofzo. En een dingetje wat ik anders had gedaan is het topje van de toef, daar zou ik het bloemetje op gedaan hebben. En heb je de uitslag nog meegekregen?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Hoi Annemiek,

Kan er wel inkomen ja je kleur bij de smaak verhaal...heb ook nog wel getwijfeld....maar wilde roze  en deze smaken haha...dan word het lastig. De uitslag komt maandag in de krant en de winnaars krijgen dit weekend bericht geloof ik. Dat puntje van de toef was ik ook niet helemaal blij mee....maar wist niet hoe ik het anders moest doen....bloemetjes was een goed idee.

Ze waren ook lekker...vond ik tenminste ;)

Groetjes, Suzanne

Mooie cupcake! Heb zelf ook meegedaan :Y

Cupcake rookie
bekijk mijn creaties op: www.petite-sweet.blogspot.com

5

Ik vind het zooo jammer dat ik niet mee kon doen!
Jouw cc is erg mooi, succes met duimen!

6

Petite&Sweet schreef:

Mooie cupcake! Heb zelf ook meegedaan :Y

Ja ik zag het....mooie cupcake ook :) En nu maar duimen allebei  ;)

Groetjes, Suzanne

7

Mooi cupcake!!! Wanneer horen jullie wie er wint?

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

8

Net thuis van 60 cupjes proeven...ik hoef geen avondeten! Het was ontzettend leuk en wat had iedereen z'n best gedaan!! Ik zal niets zeggen over de  prijswinnaars, maar wel wat over de wedstrijd in het algemeen, en jou cup die ik me nog goed kan herinneren. We hebben met z'n vijven elke cupcake geproefd, en beoordeeld. Dus inschrijfformulier erbij en echt proberen over iedere cup wat zinnigs te zeggen, niet alleen lekker...,  of niet lekker. Dat nam natuurlijk heel veel tijd in beslag en ik was dus na 3 uur cupcakes proeven blij dat het erop zat. Wat juist ik van de vijf juryleden gezegd had was dat de kleuren die niet overeenkomen met de smaak verwarrend werken. Hij was lekker hoor, dat zeker, maar wat je ziet heeft invloed op wat je proeft! Het is grappig dat dat hier in het topic ook genoemd werd!
Je toef was trouwens bijzonder mooi!!

Groetjes Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

9

Wat leuk dat je reageert. Grappig dat je dat als opmerking had gezegd.....het oog doet zeker ook wat. Weet jij wanneer mensen bericht krijgen...of moeten we de krant afwachten maandag  ;)

Bedankt voor het compliment!

Groetjes, Suzanne

10

Ik ben ook wel benieuwd. Ik was weer eens vergeten om een foto te maken, maar mijn cupcake was met rozen en zat in een glas.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

11

chanttie57 schreef:

Ik ben ook wel benieuwd. Ik was weer eens vergeten om een foto te maken, maar mijn cupcake was met rozen en zat in een glas.

Die was ook er leuk! Zat in een soort cocktail glas toch?

Cupcake rookie

12

Ik heb de cupcake hanger gewonnen....geen idee wat het is. Ben benieuwd! Gefeliciteerd met je prijs :)

Groetjes, Suzanne

13

Vlinder1984 schreef:

Ik heb de cupcake hanger gewonnen....geen idee wat het is. Ben benieuwd! Gefeliciteerd met je prijs :)

Ik heb ook een cupcake hanger ( denk een sleutelhanger ofzo?) gewonnen

Cupcake rookie

gefeliciteerd met je prijsje, ik vond je cupcake wel heel toepasselijk gezien je forumnaam ;)

I never met a calorie I didn't like....

15

Hahahahaha ja he....vond ik ook :)

Groetjes, Suzanne

16

Ladies...ik kan meelezen! :o  Ik heb hele grappige hangers (voor een jas of handoek of zo) gevonden met de haak aan de onderkant van...een cupcake! Het complete pakket is een zak Funcakes cupcake mix, een setje van 3 uitstekers, een gekleurde marsepein van 250 g, parels, Lorrann geconcentreerde smaakstof. Ik had iets van 33 prijzen ingepakt van een zak van 5 kilo cupcakemix tot een prachtig boek over cupcakes tot cupcakes vermomd als handoekhaak. Ik heb echt geprobeerd leuke dingen weg te geven en...méér stuks dan het oorspronkelijke plan. Toen ik hoorde dat er veel deelnemers waren wilde ik liever de pakketten kleiner maken zodat er dan méér mensen iets konden winnen.  Gefeliciteerd in elk geval met jullie winst, enne ik zeg..volgend jaar wéér?

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

17

Nathasja schreef:

Ladies...ik kan meelezen! :o  Ik heb hele grappige hangers (voor een jas of handoek of zo) gevonden met de haak aan de onderkant van...een cupcake! Het complete pakket is een zak Funcakes cupcake mix, een setje van 3 uitstekers, een gekleurde marsepein van 250 g, parels, Lorrann geconcentreerde smaakstof. Ik had iets van 33 prijzen ingepakt van een zak van 5 kilo cupcakemix tot een prachtig boek over cupcakes tot cupcakes vermomd als handoekhaak. Ik heb echt geprobeerd leuke dingen weg te geven en...méér stuks dan het oorspronkelijke plan. Toen ik hoorde dat er veel deelnemers waren wilde ik liever de pakketten kleiner maken zodat er dan méér mensen iets konden winnen.  Gefeliciteerd in elk geval met jullie winst, enne ik zeg..volgend jaar wéér?

Dat weet ik dat je kan meelezen. Ik was echt heel nieuwsgierig wat het was. :o  Maar als ik het goed begrijp is het een ophanghaakje met cupcake? Dat vind ik wel echt heel leuk. Weet iemand trouwens hoe het gaat, moet ik gewoon een keer langsrijden in Alphen? Ennuh Nathasja, ik vind het super dat je die prijzen beschikbaar hebt gesteld. Inderdaad volgend jaar weer? :)

Groetjes, Suzanne

18 Laatst bewerkt door Sazzy (14-03-2011 11:38)

Wat leuk om te lezen allemaal zeg.
Ik kreeg zaterdag avond laat een mailtje van Alphen CC. Ik heb zelf ook meegedaan en was 2e geworden in de categorie Botercreme!!! Was helemaal happy, want er waren zoveel leuke CC bij dat ik niet zou denken om een kans te maken!!!
Hieronder mijn inzending... Stond ik ook nog leuk met mijn vriendin in de krant vandaag! haha... Volgend jaar weer! Een heel jaar om nog meer ervaring en stoere ideeen op te doen hahaha.. :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8EABRYFO.jpg

Groetjes Saskia

PS: Je kunt je gewonnen prijzen ophalen bij Alphen CC en ook gratis een krant. :)

19

Ohhh die heb ik gezien die is mooi! Terechte winnaar! Gefeliciteerd.

Groetjes, Suzanne

20 Laatst bewerkt door Mirie (14-03-2011 13:37)

Mooi Saskia, dan ben ik wel benieuwd naar het recept van je toef. wil je dat met ons delen?

21

Nathasja schreef:

Mijn moeder zegt altijd, het gaat niet om het winnen, maar om de lol van het meedoen ;-)

Ik heb ook een cupcakehanger en vind hem heel erg leuk! Dacht zelf eerst aan een sleutelhanger. En het is hardstikke lief dat je zoveel prijzen beschikbaar hebt gesteld! Kom snel weer eens in je winkel ;-)

Cupcake rookie

22

Sazzy schreef:

Wat leuk om te lezen allemaal zeg.
Ik kreeg zaterdag avond laat een mailtje van Alphen CC. Ik heb zelf ook meegedaan en was 2e geworden in de categorie Botercreme!!! Was helemaal happy, want er waren zoveel leuke CC bij dat ik niet zou denken om een kans te maken!!!
Hieronder mijn inzending... Stond ik ook nog leuk met mijn vriendin in de krant vandaag! haha... Volgend jaar weer! Een heel jaar om nog meer ervaring en stoere ideeen op te doen hahaha.. :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8EABRYFO.jpg

Groetjes Saskia

PS: Je kunt je gewonnen prijzen ophalen bij Alphen CC en ook gratis een krant. :)

Mooie CC, en terechte 2e prijs hoor! ;-)

Cupcake rookie

23

Natuurlijk wil ik het delen!! ;)

Het koffiekopje en schoteltje zijn gemaakt van fondant. Het kopje heb ik om een plastic IKEA kinder bekertje gedaan. Deze had de beste vorm .. Ik heb een gewoon schoteltje gebruikt om fondant eromheen te doen. Echt een dag goed laten drogen (in combinatie met wat tylose)

Ik heb de cupcake gebakken van de funcakemix Cupcakes. Achteraf bleek deze wat simpel te zijn .. Dus tip om hier iets meer mee te doen. (mijn gedachte was, omdat de toef zo'n smaak had.. moet ik de cupcake neutraal houden, anders zijn er zooveeeel smaken tegelijk... Fout gedacht ;))

De toef is botercreme (van funcakes) met daarin enkele theelepels espresso = lekker sterk..( ik heb een vers kopje Nespresso laten afkoelen en deze toegevoegd) Nog wel hierna extra lang laten mixen voor de luchtigheid. Cupcake in het kopje, toef erop en daaroverheen cacao en kaneel gestrooid.

Een klein marsepeintje gemaakt van ... jaja.. Marsepein, 2 suikerklontjes van fondant en een zilver koffielepeltje van marsepein.

c'est ca.... ;)

Groetjes Saskia

24

mooie cupcakes zijn  er gemaakt!
Helaas kon ik zelf niet meedoen omdat ik op zaterdag werk..  :(