Onderwerp: Cupcake wedstrijd Alphen aan den Rijn
Door een verschrikkelijk slechte planning en steeds voor me uitschuiven had ik vanmorgen STRESSS! Ik had me aangemeld voor de cupcake wedstrijd in Alphen aan den Rijn, maar ik moest nog beginnen. Ik had de hele week ideeen over de smaken in mijn hoofd maar durfde geen knoop door te hakken. Zou ik gaan voor makkelijk, kant en klaar amandel wonder cake....maar zou dat niet een beetje simpel zijn....enz. enz.
Vanmorgen manlief op pad gestuurd voor boodschappen en besloten voor experimenteel banaan met kokos cupcakes te maken met een karamel smaak toef. Dat ging goed, een keuze gemaakt. Manlief kwam thuis met alle spullen en ik ging aan de slag. Toen ik de cupcakes uit de oven haalde kreeg ik de schrik van mijn leven. De speciaal aangeschafte papiertjes....los
Helaas geen tijd meer om nieuwe te maken dus heb ik de minst mislukte uitgezocht. Ik heb toeven gespoten op een bord om te oefenen en toen op goed geluk op de cupcake. Vervolgens heb ik hem verder gedecoreerd en ik moet zeggen, op het loslatende papiertje na was ik best tevreden.
Op tijd in de auto gestapt, jahoor de eerste warme dag als ik met een cupcake met botercreme toef ga rijden....en natuurlijk heel Leiden muurvast. Was een ongeluk gebeurd denk ik. Dus ik maar wachten in een warmer wordende auto. Note to myself, nog een reden voor een nieuwe auto MET airco.
Bij het inleveren kreeg ik te horen ohhhh ben jij die uit Leiden, hoe kom je hier bij deze wedstrijd terecht dan? Ik zei via het deleukstetaarten forum. Dat moest de meneer meteen even opschrijven, dat vond hij toch wel erg leuk en kende hij niet. En nu rest mij alleen nog maar duimen. Ik heb mijn best gedaan. Wat vinden jullie ervan?
Ohja...die witte dingen zijn sparkles maar die deden het alleen in de volle zon

"I'm not an addict, maybe that's a lie..."
En nu maar duimen allebei
Ik heb hele grappige hangers (voor een jas of handoek of zo) gevonden met de haak aan de onderkant van...een cupcake! Het complete pakket is een zak Funcakes cupcake mix, een setje van 3 uitstekers, een gekleurde marsepein van 250 g, parels, Lorrann geconcentreerde smaakstof. Ik had iets van 33 prijzen ingepakt van een zak van 5 kilo cupcakemix tot een prachtig boek over cupcakes tot cupcakes vermomd als handoekhaak. Ik heb echt geprobeerd leuke dingen weg te geven en...méér stuks dan het oorspronkelijke plan. Toen ik hoorde dat er veel deelnemers waren wilde ik liever de pakketten kleiner maken zodat er dan méér mensen iets konden winnen. Gefeliciteerd in elk geval met jullie winst, enne ik zeg..volgend jaar wéér?