1 Laatst bewerkt door gertieneke (14-03-2011 11:35)

Onderwerp: Cricut en MTC

Hoi Allemaal,
Voor degene onder ons die het programma MTC gebruiken, er is wat gedoe rondom dat programma. Provocraft (cricut) heeft het proces tegen MTC gewonnen en als je het programma update kun je het niet meer op je cricut gebruiken. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar het is beter om het niet de update te doen en met een Firewall dicht te maken zodat hij niet kan updaten
Ook met SCAL zijn ze bezig te zorgen dat je het niet meer op de cricut kunt gebruiken

Heb mijn topic ook gemeld omdat ik niet wet of het hier goed staat

Re: Cricut en MTC

gertieneke schreef:

Heb mijn topic ook gemeld omdat ik niet wet of het hier goed staat

:thumb:  staat hier prima hoor :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Re: Cricut en MTC

tipsytaartje schreef:
gertieneke schreef:

Heb mijn topic ook gemeld omdat ik niet wet of het hier goed staat

:thumb:  staat hier prima hoor :)

Dat is snel , dank je wel
Nu maar hopen dat mijn topic onderwerp duidelijk genoeg is, het zou toch jammer zijn als je dat programma hebt gekocht en het dan niet meer kunt gebruiken

4

Re: Cricut en MTC

ik heb dr cricut nog niet aangeschaft maar ben dat wel van plan aan het einde van deze maand!
kan ik dan beter alvast dat programma downloaden.

en welke van de 2 is beter?

5

Re: Cricut en MTC

Oh jee....bij SCAL ook?? Maarja...ik neem aan dat zolang je niet update er niks aan de hand is!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6 Laatst bewerkt door gertieneke (14-03-2011 12:30)

Re: Cricut en MTC

JAYDA schreef:

ik heb dr cricut nog niet aangeschaft maar ben dat wel van plan aan het einde van deze maand!
kan ik dan beter alvast dat programma downloaden.

en welke van de 2 is beter?

Ja precies, vast downloaden en dan niet meer updaten, binnen 30 dagen moeten ze de versie vervangen door eentje die niet meer te gebruiken is op de cricut
Ik heb beide programma's al sinds het begin, vind ze allebei prettig

SCAL daar is Provocraft nu mee in de weer, maar als MTC niet mag, dan zal het niet lang duren voor SCAL volgt vrees ik

Ik zou in ieder geval de versies nu downloaden en bewaren

En zolang je dan niet update is er inderdaad niets aan de hand, ik heb mijn Firewall dicht gedaan, zodat ik ook niet per ongeluk ga updaten

7

Re: Cricut en MTC

Heb net ff gekeken maar als je bij SCAL naar Edit---> peferences---> updates gaat kan je aanvinken of je automatisch wilt updaten.

8

Re: Cricut en MTC

angelz schreef:

Heb net ff gekeken maar als je bij SCAL naar Edit---> peferences---> updates gaat kan je aanvinken of je automatisch wilt updaten.

Dat had ik niet gezien, dank voor de tip

9

Re: Cricut en MTC

gertieneke schreef:
JAYDA schreef:

ik heb dr cricut nog niet aangeschaft maar ben dat wel van plan aan het einde van deze maand!
kan ik dan beter alvast dat programma downloaden.

en welke van de 2 is beter?

Ja precies, vast downloaden en dan niet meer updaten, binnen 30 dagen moeten ze de versie vervangen door eentje die niet meer te gebruiken is op de cricut
Ik heb beide programma's al sinds het begin, vind ze allebei prettig

SCAL daar is Provocraft nu mee in de weer, maar als MTC niet mag, dan zal het niet lang duren voor SCAL volgt vrees ik

Ik zou in ieder geval de versies nu downloaden en bewaren

En zolang je dan niet update is er inderdaad niets aan de hand, ik heb mijn Firewall dicht gedaan, zodat ik ook niet per ongeluk ga updaten


misschien is het ook verstandig voor de gene die dit programma hebben op cdrom te branden....
of op een externe hardeschijf te zetten...

10

Re: Cricut en MTC

Lekker dan. Gisteren gekocht..... SCAL bedoel ik dan hè?

11

Re: Cricut en MTC

wat ik er van begrepen heb is het grootste probleem dat je de cartridgdes kan backuppen via MTC  en dat kan met SCAL niet.

dus kunnen ze ook verspreid worden zoals bijv. met de nintendo ds spelletjes

12

Re: Cricut en MTC

Cartridges backuppen kan alleen nog met de oudere versie van MTC,  dus niet die nu op de site staat

13

Re: Cricut en MTC

JAYDA schreef:

misschien is het ook verstandig voor de gene die dit programma hebben op cdrom te branden....
of op een externe hardeschijf te zetten...

Ben ik ff blij dat ik de versie MET cd-rom heb gekocht! :D

14 Laatst bewerkt door JAYDA (14-03-2011 22:06)

Re: Cricut en MTC

kun je deze cd niet voor mij branden   :o

15

Re: Cricut en MTC

welke versie is de gene die nog wel werkt?
ik zie nml new version 2.0

werkt deze gewoon wel of niet

16

Re: Cricut en MTC

Als ik het hier goed lees is provocraft (= cricut) een zaak gestart tegen craftedge (= SCAL) op 20 januari 2011 over "Intellectual Property - Copyrights".

http://dockets.justia.com/docket/califo … 97/236357/

Verdere details kan je niet vinden want dan moet je een beveiligde site op en aanloggen  :s

Word er niet vrolijk van.

17

Re: Cricut en MTC

JAYDA schreef:

welke versie is de gene die nog wel werkt?
ik zie nml new version 2.0

werkt deze gewoon wel of niet

Ik heb versie 2.04 en die doet het gewoon.

18 Laatst bewerkt door gertieneke (16-03-2011 11:08)

Re: Cricut en MTC

JAYDA schreef:

welke versie is de gene die nog wel werkt?
ik zie nml new version 2.0

werkt deze gewoon wel of niet

Was mijn eigen topic even kwijt
De versie van MTC, die nu nog op de site staat,  3.2.1 van 18 Jan 2011, die doet het gewoon, ze moesten binnen 30 dagen de cricut drivers uit de software verwijderen, de versie die er dan op komt, zal het dan niet meer doen
Dus er is nu niets aan de hand, als je maar niet update
Overgens denk ik dat als je de cricut zelf weer moet updaten, dat het dan ook wel eens niet meer zou kunnen werken