Onderwerp: Planningsvraagje
Ik ga voor mijn jarige moeder een taart maken en zit een beetje te twijfelen over de planning. De taart is voor zondag.
- ik woon in Nijmegen, mijn moeder in Maastricht en daar is dan ook de verjaardag
- het wordt een vulling van mona toetje aardbeienkwarktaart, ik smeer af met ganache en bekleed met marsepein en/of fondant
- zaterdag eind van de ochtend gaan we naar Maastricht, die middag en deel van de avond zijn we aan het werk in de studentenkamer van mijn dochter, ook in Maastricht. dan kan ik dus niets met de taart doen
-vrijdagmiddag en -avond heb ik een verjaardag en vrijdagochtend moet ik boodschappen doen en poetsen, ik kan dan evt. wel het kapsel bakken maar veel meer gaat niet lukken
Zou ik de taart woensdag al kunnen maken en dan invriezen?
Of kan ik beter zaterdagochtend beginnen met vullen en bekleden en dan zondagochtend bij mijn moeder verder afmaken? Nadeel is dan wel dat ik een hoop mee moet nemen, terwijl er ook een hoop klusspullen en zo mee moeten voor mijn dochter, dus de auto is al aardig vol.
Als het aan de smaak en uiterlijk niets afdoet dan vries ik liever in, dan weet ik zeker dat het op tijd klaar is. Maar dan moet hij dus zaterdag bevroren vervoerd worden, en zal in die 1½ uur reizen best wel een eind ontdooien. Is hij dan zondag nog lekker?