1

Onderwerp: past dit qua smaak?

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb nu vrijdag mijn eerste opdrachtje  :lol:
Ze wilt graag een choco biscuit met aardbeienvulling en bonbonbloc-creme. IS dit lekker samen? En kan ik dan het beste aardbeien vlaaivulling nemen of jam? Schiet me nog een vraga te binnen, als ik een choco taart met botercreme afsmeer, kan ik er dan witte marsepein overheen doen of blijf je de donkere ondergrond zien?

Alvast bedankt voor de reactie's!

2

Re: past dit qua smaak?

Aardbei metchocola is heel lekker hoor

En als je je heb wit wiltbeekleden zou hij denkt ik wel iets doorschijnen

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

Welkom Maus! Leuk dat jij er ook bij bent.

Ze wilt graag een choco biscuit met aardbeienvulling en bonbonbloc-creme. IS dit lekker samen?

De combi choco en aardbei is een klassieker dus dat gaat prima.  :thumb:

En kan ik dan het beste aardbeien vlaaivulling nemen of jam?

Tja, buiten de vraag wat de ontvanger het lekkerst vindt... Vlaaivulling glijdt wat meer... dus als je deze vulling onder de bbb-creme doet dan kan het verschuivingen van lagen opleveren. Hoeft niet, maar kan. Ga voor de jam dan zit je wat veiliger. Persoonlijk zou ik wel gaan voor de light jam... Da's frisser en niet zo machtig. Maar goed, ook hier is het weer een kwestie van smaak.

als ik een choco taart met botercreme afsmeer, kan ik er dan witte marsepein overheen doen of blijf je de donkere ondergrond zien?

Nee, als je volgens de 'regels' afsmeert niet. Dus een keer afsmeren en niet te dun opzetten. In de koeling. Dan met een warm (droog!) mes of paletmes de icing mooi glad maken. Terug in de koeling. En dan fondant of marsepein erover...

TIP: maak een klein taartje, bijvoorbeeld een kleine blanda met de combinatie die je bedacht hebt (een soort proeftaartje) dan kom je alle uitdagingen vooraf tegen  ;)

Heel veel suc6

Met zoete groet! Akire

4

Woww dat zijn snelle reactie's :D Dank jullie wel voor de antwoorden  :) Ik heb al vaker de vlaaivulling gebruikt dus denk ( hoop ) dat het wel goed gaat komen daarmee  ;) Dan ga ik toch voor de vlaaivulling en de bonbonbloc  :Y Wel spannend zo'n eerste opdrachtje  :D Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie's!

5

Graag gedaan  :+

Heel veel suc6, de 1e is altijd supppppeerrr spannend. Adem in - Adem uit... en je redt het wel  ;)

Met zoete groet! Akire

6

Dank je wel Akire, ik zal volgende week wel wat foto's gaan plaatsen als het me is gelukt ;)

7 Laatst bewerkt door Almie (16-03-2011 08:10)

Persoonlijk vind ik vlaaivulling lekkerder dan jam.

Succes :thumb:

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen