Onderwerp: Slagroom met botercreme als versteviger
Hoi alle,
Mijn eerste postje hier De titel zegt het eigenlijk al, ik ben benieuwd naar de combi slagroom met een scherp afgemeten hoeveelheid botercreme om stevigheid te waarborgen na het opkloppen.
Persoonlijk lijkt het me vrij logisch om een geringe hoeveelheid botercreme voor dit doel te gebruiken, de slagroom is dan meteen gezoet en als je de botercreme scherp afmeet/weegt zonder dat je slagroom de consistentie van boter krijgt zou het een prima en smakelijke oplossing voor het eeuwige hoe-houdt-ik-slagroom-stijf dilemma kunnen zijn.
Nu hoor ik daar de eerste kritische vraag al, "waarom heb je dit niet geprobeerd alvorens het te komen vragen?".
Naar waarheid heb ik het nog niet geprobeerd omdat het me zo lijkt dat het een min of meer perfecte verhouding slagroom/botercreme zou moeten zijn en er wellicht wel een taartenbakker hier aanwezig is die een dergelijk procede al redelijk tot heel goed uitgebalanceerd zou kunnen hebben.
Het belangrijkste waaraan het zou moeten voldoen:
1) Het slagroommengsel zou minimaal 12 uur lang stijf moeten blijven (in de koelkast).
2) Het moet nog wel genoeg op slagroom lijken, zowel qua smaak alsook qua consistentie.
Dus voordat ik met het idee aan de slag ga zou ik graag horen wie hier al mee bezig is geweest, kan me voorstellen dat andere bakkers dit al eerder geprobeerd hebben
Mijn motivatie komt overigens voort uit het feit dat ik zelf gek ben op slagroomtaart maar de ervaring heb dat opgeklopte slagroom veel te snel terug vervalt naar vloeibare vorm waarbij ik ook vindt dat klopfix of dergelijke preparaten de smaak van slagroom voor een groot gedeelte om zeep helpen.
Ik hoor het graag
Baylahtje