1

Onderwerp: Super Sweet 16 Australie taart

Wat een geweldig leuk thema om te doen: Australie. Ruim 33 uur werk zit erin!

Voor het 16e verjaardags verassingsfeest van de dochter van vrienden van ons mocht ik deze 3 laags stapeltaart maken. Gevuld met luxe banketbakkersroom en aardbeienjam.

vol goede moed begon ik te bekleden en decoreren en toen bleek dat mijn marsepein de botercreme van mix niet zo fijn vond, of er waren nog andere dingen die meespeelden. In ieder geval: AAAARGH het smelt! En langzaam zakte het steeds meer in. Dus na een hoop oplapwerk en toch met een beetje dubbel gevoel presenteer ik hierbij, taratataaaa, mijn Australie taart:

Voor/zijkant
http://94.100.118.105/1257650001-1257700000/1257676101-1257676200/1257676133_5_6mWe.jpeg

Achter/zijkant
http://94.100.113.12/1257650001-1257700000/1257676101-1257676200/1257676155_5_tsva.jpeg

Het ontwerp is wel gelukkig zo uitgevallen als dat ik wilde. Alle aspecten van Australie staan erop: Great Barrier Reef, de skyline van Sydney met het Opera House, de woestijn met Ayers Rock (verhoudingsgewijs niet helemaal kloppend maar dat vond ik wel grappig), en het bos met eucalyptusbomen, koala's en kangoeroes. En niet te vergeten een gedeelte van de vlag en de welbekende geel/zwarte roadsigns. Oh ja en de uggs niet te vergeten!

Gisteravond was het feest en na een dag waarbij ik wel spontaan in huilen uit kon barsten omdat de taart niet zo mooi strak was geworden als ik gewend ben van mezelf, waren toch de oooohs en aaaahs niet van de lucht. Iedereen vond de taart fantastisch en niemand viel de smeltende marsepein op! Dus toch nog een beetje blij gevoel uiteindelijk.

Bedankt voor het kijken!

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

2

Re: Super Sweet 16 Australie taart

mijn god wat is deze super zeg! ik blij er maar naar kijken en ik zie ook echt niets van de problemen die je gehad hebt.Echt een geweldige taart!!!!

3

Wat een geweldige taart ! Ik hou zelf erg van gepersonaliseerde taarten , die zijn echt uniek . Een waar kunstwerk hoor !

Enne....afsmeren met botercrémemix kan niet . Daar zit water in en daarom smelt je marsepein. Botercréme 1:1 kan wel prima. ( b.v. 250 gram roomboter + 250 gram poedersuiker )

Carpe Diem !

4

Dat dat niet gaat heb ik gemerkt, stom stom stom! Ik gebruik altijd echt altijd 1 op 1 en voor deze taart dacht ik, ik gebruik de mix want die is lekkerder. Doe ik nu dus nooit meer. Heb mijn lesje wel geleerd!

www.colourfulcakes.nl

5

Wow, we hebben hier met z'n 2en ademloos zitten kijken, geweldig !!

prachtig,zoveel details!! :thumb:

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

7

super knap om dit zo te bedenken!!! :thumb:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

8

wauw, wat een prachtige taart, daar mag je trots op zijn :thumb:

Wat een details zeg,  :thumb: Balen voor het smelten, maar je ziet er niets van hoor,heb het ook wel eens gehad, tig keer ging het goed, en toen bij een stapel ook smelten, ik doe het nooit meer, pak ook altijd 1;1 zeker met een stapel. Soms voor mijzelf pak ik wel de mix, en dan met 150 ml water i.p.v. 200

Groetjes Bianca Wolst

10

ChantalvW schreef:

Dat dat niet gaat heb ik gemerkt, stom stom stom! Ik gebruik altijd echt altijd 1 op 1 en voor deze taart dacht ik, ik gebruik de mix want die is lekkerder. Doe ik nu dus nooit meer. Heb mijn lesje wel geleerd!

Voor " de lekker " zou je een smaakje kunnen toevoegen b.v. een lepeltje Patidess of een drupje DeLorann -oil in een bijpassend smaakje . En ach , je hebt weer wat geleerd.... :P

Carpe Diem !

11

Ik gebruik een botercrememix van een bakwinkeltje bij ons in Elst om af te smeren. Daar gaat maar 30 ml water bij. Heb nog geen problemen gehad en de eigenaresse raadde me deze ook aan om af te smeren?? Misschien omdat er maar zo weinig water bij gaat?

Maar even on topic:  Wauw, wat een megasuperfantastischetaart zeg!! Daar heb je flink wat tijd in gestopt zo te zien.

GE-WEL-DIG!! Wat een hoop mooie details zeg. Ik snap wel waarom ze er zo blij mee waren!

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

:thumb: geweldig, wat een werk zeg!! 33 uur.... ik doe het je niet na ;)  super al die details!!

I never met a calorie I didn't like....

14

wow!! super leuke taart!! wat een boel details!! ook leuk erbij die verkeerdborden :thumb:
en die beestjes etc!! :thumb:  :thumb:

15

heel heel prachtig mooi

16

Wat een leuke taart!! Tsjonge, wat valt er veel te bekijken. Je hebt ook aan alles gedacht! En dat die uren er in zitten, dat geloof ik direct. Ik snap dat je erg baalde van de smeltende marsepein, maar dat gebeurt je niet nog eens en de ontvangers waren evengoed hartstikke enthousiast!
Complimenten hoor!!  :thumb:

17

En je blijft maar kijken en kijken en kijken. PRACHTIG gedaan hoor! Niets te zien van de problemen die je gehad hebt maar wat zul je gebaald hebben daarvan!!!!

18

Prachtig !!!

19

wat een werk!! Maar t ziet er super goed uit! Bijna zonde om op te eten..Goed aan de opdracht gehouden :)

20

Helemaal geweldig! Wat een prachtige taart. Het is maar goed dat het een hobby is, want als je die uren gaat omrekenen naar arbeidsloon, dan is zo'n taart onbetaalbaar.

21

:thumb:  :thumb:  :thumb: very well done  :Y  :Y  :Y

:think: slik  :s , de laatste taarten heb ik ook met de mix afgesmeerd, ook onder marsepein (Zeelandia) en dat ging prima :Y .
Wie weet waar het aan ligt dat het vaak niet, maar soms wel smelt dan??? Of is het een soort russische roulette :s  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Prachtige taart met al die details.
:Y

Ik smeer altijd af met de mix. Nooit geen problemen.

23

heel heel heel erg mooi !!!

24

Bedankt dames, voor jullie superlieve en opbeurende reacties. En de tips voor de botercreme niet te vergeten!

Ik word steeds blijer met deze taart!

www.colourfulcakes.nl

25

am loving the cake from down-under