Onderwerp: Super Sweet 16 Australie taart
Wat een geweldig leuk thema om te doen: Australie. Ruim 33 uur werk zit erin!
Voor het 16e verjaardags verassingsfeest van de dochter van vrienden van ons mocht ik deze 3 laags stapeltaart maken. Gevuld met luxe banketbakkersroom en aardbeienjam.
vol goede moed begon ik te bekleden en decoreren en toen bleek dat mijn marsepein de botercreme van mix niet zo fijn vond, of er waren nog andere dingen die meespeelden. In ieder geval: AAAARGH het smelt! En langzaam zakte het steeds meer in. Dus na een hoop oplapwerk en toch met een beetje dubbel gevoel presenteer ik hierbij, taratataaaa, mijn Australie taart:
Voor/zijkant
Achter/zijkant
Het ontwerp is wel gelukkig zo uitgevallen als dat ik wilde. Alle aspecten van Australie staan erop: Great Barrier Reef, de skyline van Sydney met het Opera House, de woestijn met Ayers Rock (verhoudingsgewijs niet helemaal kloppend maar dat vond ik wel grappig), en het bos met eucalyptusbomen, koala's en kangoeroes. En niet te vergeten een gedeelte van de vlag en de welbekende geel/zwarte roadsigns. Oh ja en de uggs niet te vergeten!
Gisteravond was het feest en na een dag waarbij ik wel spontaan in huilen uit kon barsten omdat de taart niet zo mooi strak was geworden als ik gewend ben van mezelf, waren toch de oooohs en aaaahs niet van de lucht. Iedereen vond de taart fantastisch en niemand viel de smeltende marsepein op! Dus toch nog een beetje blij gevoel uiteindelijk.
Bedankt voor het kijken!
www.colourfulcakes.nl

super al die details!!
slik
, de laatste taarten heb ik ook met de mix afgesmeerd, ook onder marsepein (Zeelandia) en dat ging prima