1

Onderwerp: mini monchou taartjes

Op zich niet heel spannend, wel erg lekker!
Omdat ikzelf de bodem van de taart nooit zo lekker vindt zoals ik die wel eens gegeten heb( die is van gesmolten boter met verkruimelde biscuitjes  waarvan de stukken steeds groter worden  ;) ) heb ik dit een beetje bij elkaar verzonnen:

Chocolate chip cookies mix van homemade maken ( precies zoals op de verpakking) je kan hiervan 12 bodempjes maken in een cc pan.
Ook de zijkanten bedekken met het deeg.
15 min op 180 graden en dan goed af laten koelen in de vorm.
Als ze goed afgekoelt zijn kan je ze uit de vorm halen.

Monchou ( 1 pakje) 1 op 1 mixen met suiker en dan 120 ml geklopte -ongesuikerde- slagroom erbij.
Dit alles door elkaar scheppen en in de bakjes doen met een schepje kersenvlaaivulling erop.
Ik maak ze vaak voor mn workshops, lekker makkelijk en toch heel feestelijk!

2

Re: mini monchou taartjes

wat een leuk idee!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

yummie yummie deze ga ik zeker is proberen

carpe diem

4

Laat ik nou net op zoek zijn naar iets origineels om te maken voor de mensen waar ik paardrij, omdat ik hun grote aanhanger mocht lenen... bedankt voor dit leuke idee, ik ga het uitproberen!

Groetjes, Monica

ze zitten nou in de oven maar ze komen helemaal naar boven rijzen.
moet ik ze straks weer terug indrukken?
want zo kan ik zo nooit vullen natuurlijk  :x

carpe diem

6

je moet her deeg er dun in doen, het gaat idd aardig rijzen. Ik heb het voorzichtig met een lepel weer wat platter geduwd zodat je er een bolling in krijgt.

Succes!
Ik kreeg er leuke reactie op, het ziet er best schattig uit en is niet zo moeilijk  :D

thanx voor je antwoord  ;)
ik heb het inderdaad weer wat terug naar binnen gedrukt met een theelepel.
morgen ga ik ze vullen hopelijk smaken ze heerlijk.
:thumb:

carpe diem

8

Ik vond ze ook erg dik worden, ik heb meteen na het bakken het deeg met een lepel teruggeduwd. Ik denk dat je met deze hoeveelheid deeg ook wel meer 'bakjes' kunt maken.

Het monchou mengsel heb ik met veel minder suiker aangemaakt, 1 op 1 vond ik nogal veel dus eerst geprobeerd met 1/3 van de suiker en daarna de slagroom erdoor. Dat smaakte prima dus ik heb de rest van de suiker achterwege gelaten. Het staat nu in de koelkast.
Stijft het ook nog wat op?

Hoe lang vantevoren kan ik ze eigenlijk maken? Ik wil ze morgen pas eten. Vanavond even uitproberen natuurlijk maar de rest is om kado te doen morgen.

Groetjes, Monica

9

Ik denk ook wel dat je er meer mee kan maken. Dan zal je het deeg waarschijnlijk zonder de chocolade druppels uit moeten rollen en de druppeks er later in drukken.

De bakjes worden wel zacht na een dag dus ik zou ze dan pas morgen vullen.

10

Ze waren lekker! Ik vond persoonlijk de bakjes te dik, volgende keer maak ik er meer. Mét de tip om de chocoladedruppels er later in te drukken. Mijn man vond ze lekker zoals ze waren. En een vriend was er niet kapot van, die had de bakjes lekkerder gevonden met spijs er in. Maar dat is persoonlijke smaak!

Maar ik ga ze zeker vaker maken!

Groetjes, Monica

11

Leuk al die verschillende reacties  :) , zo zie je maar dat smaken versc hillen. De volgende dag zijn de bakjes zachter en dan is het ook weer heel anders. Dan is het meer een taartbodem.
Dus als je er nog 1 over hebt zou ik het tot morgen bewaren  :lol: .

ze zijn inderdaad heerlijk met zachte bakjes.
ze zijn ook zeker voor herhaling vatbaar.
:thumb:

carpe diem