Onderwerp: Wat geef je je vriendin, als zij verzucht ...
... Jij krijgt altijd mooie zelfgemaakte taarten, ik alleen maar een taart van de HEMA.
De vriendin van mijn dochter verzuchtte dat vorig jaar mei op de 17e verjaardag van mijn dochter. En dus heeft mijn dochter afgelopen week met een andere vriendin een taart gemaakt. De moeder van de jarige vriendin was ingelicht, zodat zij deze keer niet voor taart zou zorgen. De meisjes hebben alles zelf gedaan, van marsepein kleuren tot roosjes en bloemetjes maken. Van cake bakken tot vullen, afsmeren en decoreren. Vanwege de moeilijkheid van de vormen heb ik het bekleden voor mijn rekening genomen.
Zonder kaarsjes (met flitslicht, maar ondanks dat lijkt de onderlaag blauwer, moet paars zijn
)
En met kaarsjes (zonder flitslicht):
Ik heb nog een vraag over het gebruik van crisco. Mijn dochter heeft dit gebruikt om haar handen mee in te vetten tijdens het kleuren van het marsepein (Easy Cake marsepein). Ik heb dit marsepein (had toen pakjes van 1 kg) de laatste tijd steeds gebruikt en vond het erg fijn werken. Nu had ik een doos van 6 kg, maar het scheurde steeds en tijdens het uitrollen kwamen er allemaal soort schubbetjes op het marsepein. Kan het zijn dat er teveel crisco is gebruikt?
Alvast bedankt voor het kijken en tips zijn altijd welkom. Een aantal verbeterpuntjes heb ik zelf al gezien, die kan ik mooi gebruiken voor als mijn dochter eind mei 18 jaar wordt.
groetjes Ellen
.