1

Onderwerp: Nog bevroren taart afsmeren met botercreme ???????????????

Volgende week moet ik een kussentaart maken en aangezien deze beter in vorm te snijden is bevroren vraag ik mij af of ik een nog bevroren taart kan afsmeren met botercreme?

Zou het kapsel dus bakken vullen en zo de diepvries in. Eenmaal bevroren zou ik deze uithalen , in vorm snijden en afsmeren en bekleden.

Iemand al slechte ervaringen hiermee?
Of beter goede  :D

2

Re: Nog bevroren taart afsmeren met botercreme ???????????????

Ik heb nog geen kussen gemaakt, maar ik zou 'm eerst snijden en dan pas vullen. Dus eerst invriezen, dan snijden en dan vullen en afwerken.
Ben benieuwd wat degenen zeggen die 'm al wel hebben gemaakt (zonder pillow vorm!)

3

dus jij zou hem zonder vulling invriezen? Ja misschien wel
ben alleen bang dat ik hem bevroren niet goed in lagen kan snijden.

4

Ik zou 'm bevroren in vorm snijden. Tegen de tijd dat je klaar bent is de biscuit waarschijnlijk al aardig ontdooit, dus is in lagen snijden niet meer een probleem. Dan verder bewerken als een ronde/vierkante biscuit. Lijkt me ook makkelijker zo dan kun je uitmikken hoe dik je de lagen snijdt dat je op de hoeken ook goed uitkomt.

5

Hmmm ook ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou mn taart al wel van te voren vullen en invriezen. Want je kapsel gaat snel scheuren als de 'korst' er af is. Dus als je hem gaat vullen als hij al (bijna) ontdooit is), en dus afsmeren als ie helemaal ontdooit is, dan trek je er allemaal plukken biscuit af. Logischer lijkt me dus om hem gevuld en wel in vorm te snijden als ie nog bevroren is, en hem dan ook met botercreme insmeren als ie nog niet helemaal ontdooit is.

Maar ik kan het fout hebben, want ik heb er nog nooit 1 gemaakt.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

met diezelfde reden denk ik eveneens eers vullen bivriezen en snijden hoop alleen dat ik er geen kwaad aan doe om op een bevroren taart botercreme te doen en te bekleden. :s

7

Dat gaat perfect. Ik haal dan ingevroren taart uit de diepvries, smeer hem dan af met botercreme, en dan zelfs terug de diepvries in voor je gaat bekleden (dus voor hij volledig ontdooid is). Nog nooit problemen mee gehad.

8

! bedankt allemaal!