Carien schreef:Yessie schreef:Ik werk altijd met marsepein en heb dan niet zo'n probleem met het optillen en scheuren. Maar ben nu PME aan het volgen en daar werken ze met fondant.
Nu lijkt mij deze techniek inderdaad wel handig. Heb ook de IKEA mat...maar nu vroeg ik me af....Ik rol netjes uit, smoother een beetje en dan met mat en al op de taart, en dan trek je de mat eraf....toch?
Maar dan zit toch de onderkant boven....of begrijp ik het niet goed??
ja, dat begrijp je goed. Ga je dan met de smoother over je marsepein/fondant voordat je het op de taart doet??
Beetje late reactie. maarre....ja. Is dat gek?
Zo heb ik het altijd geleerd. Eerst uitrollen, dan smoothen...alle oneffenheden weg, dan lap optillen en over je taart leggen.
Dan natuurlijk ook nog over je taart heen met dat ding, maar dat is alleen maar om hem netjes en strak af te kunnen snijden.
gaat altijd goed...met marsepein dan. Met fondant scheurt het heel snel ben ik nu achter gekomen. Ik vind deze tips dus heel handig en ga ik de volgende keer zeker proberen.
En Almie, zoals jij het uitlegt snap ik het helemaal en dat lijkt me inderdaad het beste....heb alleen geen 2 matten, haha