1

Onderwerp: wat combineerd met chipolata vulling

Voor een bruidstaart is mij gevraagd om iets te doen met chipolatavulling(dacht mona toetje te nemen) en/of banketbakkersroom. Ze hadden ook om slagroom vulling gevraagd, maar dat is me te bederfelijk (bedacht ik met later)

Het gaat om een glutenvrije taart, dus daar moet de vulling wel aan voldoen.

Zelf kan ik niet proeven van deze vullingen omdat ik geen koemelk eet (en mijn partner ook niet), dus ik ga redelijk af op wat anderen voorstellen.

Wie heeft er suggesties

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: wat combineerd met chipolata vulling

Ik ben niet zo van pudding tussen de taart. Ik maak meestel chipolata van botercreme met wat mix voor chipolatamousse en dan fijngesneden stukjes geconfijte aardbei en appel (Jip en Janneke van de HEMA).
Ik combineer dat met een laagje jam, het liefst mijn zelfgemaakte bramenjam...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Nou chipo van Mona is heerlijk, maar net zo bederflijk als slagroom.
Ik gebruik het vaak met lemoncurd (AH), heerlijk fris.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

ok, wist niet dat t zo bederfelijk was.

Nu dus op zoek naar iets anders dat naar chipolata smaakt.
combi lemoncurd klinkt wel lekker

5

bosbessen jam is ook erg lekker erbij, en natuurlijk witte chocolade ganache  :P

Abrikozenjam.
De meeste bitterkoekjes zijn glutenvrij, die kan je erdoor doen. Ik maak chipo op basis van rumrozijnenpudding van oetker, weet niet of die glutenvrij is. Stukjes ananas erdoor is ook heerlijk.

7

Viervruchtenjam vind ik ook heel erg lekker met chipolata. Lees wel even mee voor niet-bederfelijke chiplolata ideeën, lijkt me heerlijk :)

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

@kaatjetaatje; op de site van oetker staan geen ingredienten, maar ik ga in de winkel even kijken. Is de pudding niet te dik om als vulling te gebruiken?
En is deze variant ook buiten de koelkast goed te houden?

@laura; zal eens kijken voor witte ganache

alvast dank jullie wel

anneke79 schreef:

@kaatjetaatje; op de site van oetker staan geen ingredienten, maar ik ga in de winkel even kijken. Is de pudding niet te dik om als vulling te gebruiken?
En is deze variant ook buiten de koelkast goed te houden?

Het is op basis van melk, dus kan niet buiten de koelkast. BBR op basis van water kan wel buiten de koeling, deel vh water vervangen door likeur.... lijkt me ook goed gaan. Rozijnen erdoor, bigerraux, bitterkoekjes  :P