1

Onderwerp: 500 cupcakes Moederdag

Hallo

Voor mijn werk is mij gevraagd of ik 500 cupcakes wil maken voor moederdag.

Iemand ideeen wat ik zou kunnen maken. moet ook niet te bewerkelijk zijn, maar wel echt voor "moeders".

Alvast bedankt voor jullie antwoord

2

Re: 500 cupcakes Moederdag

Ik ben zelf nogal van de toeven, die kun je simpel versieren met een hartje erop.

3

Verschillende bloemetjes?

4

500 toeven lijkt me nogal wat werk :lol:
gewoon rondjes van marsepein/fondant maken en dan hartjes of bloemetjes erop? die kan je dan zo op de cc plakken.

Of "bolle" cc's maken, en dan dopen in chocolade of icing, daar kan je dan weer een strooisel of bloemetje oid in plakken.
Gaaf hoor, zo'n grote vraag!

6 Laatst bewerkt door Tom Poes (06-03-2011 13:10)

Toeven is echt minder werk dan allemaal rondjes uitsteken hoor!
Ik zou denk ik ook voor een toef gaan met een bloemmetje of een hartje of evt. iets van een schildje met 'voor moeder'...
Zoiets:
http://www.fergusonplarre.com.au/Media/images/Mothers%20Day%20Cupcake%20Poster2-a83fd3d2-951b-498d-b292-8f24eb872617-0-455x639.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_GPr02OK7eIk/S-KiIW7WK2I/AAAAAAAAARE/r-kM9hZt5R4/s1600/i+love+my+mom+cupcake.JPG
Of een leuke cupcakewrapper erom?
http://2.bp.blogspot.com/_CLJ82RWqMN8/S8_NjwUFHdI/AAAAAAAAkh8/Oy4Ri_r8Lko/s400/IMG_1208.JPG

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Super bedankt voor het meedenken?
Ik heb zelf nog nooit cupcakes met toeven gemaakt.

Wat is dan lekker om die toeven van te maken??

Wellicht vind ik het ook wel als ik hier op het forum nog even zoek, maar ms heeft iemand zo ook goede ideeen.

Alvast alweer bedankt voor jullie antwoorden!!!

8

Het leuke van toeven vind ik dat je er echt van alles doorheen kunt gooien. Ik gebruik botercreme uit mix, en doe daar dan "iets" door:
- chocopasta
- pindakaas
- jam
- speculoospasta
- bebogeen (caramelpasta)
- patidess-smaakjes
- koekkruimels

Van alles dus. Je kunt ook kleuren toevoegen, hoewel de meeste bovenstaande opties ook van zichzelf een kleur hebben.

9

Meringue botercreme is ook lekker als toef.

Groetjes, Elly

10

Botercreme toeven vind ik mooi en lekker, maar er gaat heeeel wat botercreme in een mooie grote toef!

11

Nadeeltje van toeven (heb ik later wel bedacht) is dat ze kwetsbaarder zijn bij het vervoer, als het geheel gaat schuiven in de doos dan heb je geen toeven meer maar klodders.... Je moet dan wel van die cupcake-inzetkartonnetjes hebben zodat ze mooi afstand houden van elkaar!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

het voordeel van marsepein-fondant rondjes, is dat je ze allemaal van te voren kunt maken en dan op het laatste moment op plakken.
nadeel - je bent er vele avonden (en of dagen) mee zoet...

Voordeel van toef, wel lekker
Nadeel - heeeeel veel botercrème voor 500stuks!! (ik red ong. 20 toeven met 1x mix....)

Groetjes, Dorothea.

om te beginnen van te voren bakken en invriezen.
ik zou vantevoren (dit kan zelfs weken van te voren) al plaatjes uit halen uit fondant met tylose er door.
je bloem  of meerdere maten bloemen op elkaar, hart, vlinder ect kan je van fondant maken en laten uitharden
doe ik vaak van restjes (wat tylose er door en steken maar...........en drogen en opbergen in een doosje)
je kan vlinders en bloemen even in een "houding"zetten zodat het wat speelser over komt.
de vlinder lijkt dan net weg te vliegen en het bloempje ziet er wat echter uit als je in het midden zacht duwt met bv de achterkant van een stift ect.

2 dagen of op de dag er voor, zou ik de rest doen.
ik zou vloeibare fondant gebruiken(fondant gewoon even in de magnetron en het smelt)
kan je verschillende kleurtjes geven, goed door roeren en  even in dopen, je "plaatje" er op leggen en laten opdrogen.

voordeel vind ik dat je cakjes er mooi uit zien.
op deze site stond iets over vloeibare fondant dat in de magetron verwarmd werd en wat op de cc geschonken en dan met een prikkertje goed in de puntjes geleid.
ze zagen er gewoon supper uit.
niet kwetsbaar .(kweet niet precies meer waar maar misschien kan je het terug vinden...........cc met hartjes er op
.
ik denk dat dit alles het minst stres vol van alle mogenlijk heden is.
kan veel van te voren doen en wat op het laatst moet gebeuren kan bijna niet mislukken.
het zijn er nog al wat 500............succes

14

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik heb definitief de opdracht gekregen en moet maandag wat voorbeelden laten zien.

het valt toch nog niet mee. zoveel om rekening mee te houden....
Maar jullie antwoorden helpen veel.

Ik vind zelf de cupcakes met de "schildjes" wel heel leuk, dus die ga ik als voorbeeld maken. Wordt dan alleen nog heel veel knippen en plakken mochten ze die willen.

Ze hebben namelijk duidelijk aangegeven dat ze iets erop willen met voor moeder of zo... dus met alleen bloemetjes en vlinders red ik het niet...  :(

En ik doe dus toch iets met toeven.. maar spuit ze dan waarschijnlijk pas op locatie. Krijg er anders nooit 500 goed vervoert.

15

bij bakkersgroothandels krijg je nu toch wel van die moeder-schildjes..
Zoiets bijvoorbeeld, te koop bij bouwhuis
http://www.bouwhuis.com/shop/images/99143.jpg

16

Ik heb heel wat afgezocht, maar kon niets vinden.
Bouwhuis zegt me niets. Even op hun site gekeken, maar ligt hier niet in de buurt (brabant). Toch bedankt voor het meedenken.

17

Je kan t toch laten verzenden?