1

Onderwerp: cacao vervangen door chocolade

Ik ben pas begonnen met taarten maken. Heb al een aantal taarten gemaakt. Ze smullen allemaal :), maar heb wel gemerkt dat taarten met een cacao bisquit ''droog'' worden ervaren. Spreek iemand dit ook aan?

Ik ben dus naar alternatieve gaan kijken. Heb een taart bisquit gemaakt Ik dacht dat ik cacao door chocolade kon vervangen. Mijn eieren waren heel luchtig geworden. Toen in de chocolade erin deed zakte het helemaal weg. het was dus niet meer luchtig.  :(
In de oven zag ik ook geen goed resultaat.

Kan ik cacao door chocolade vervangen (callebaut)? of hoe krijg ik een lekkere chocolade bisquit??

2

Re: cacao vervangen door chocolade

Ik doe altijd een extra eitje in m'n biscuit als ik er gesmolten chocolade bij doe. Het beslag wordt inderdaad een stuk vloeibaarder, maar het resultaat is yummie :Y :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ik gebruik ook liever gesmolten chocola dan cacao, ik laat het wel een eind afkoelen en doe het er pas op het laatst doorheen en idd met een extra eitje....

4

trouwens, een echt lekker chocoladetaart die nevernooit als droog kan worden beschouwd is de chocolate mudcake (links bij de recepten), ook lekker voor cupcakes.... :9

5

en hoeveel chocolade moet ik erin doen i.p.v cacao?????

6

ÖzlemE. schreef:

en hoeveel chocolade moet ik erin doen i.p.v cacao?????

ja die vraag heb ik ook!?
Ik heb er net eentje gebakken met cacao maar die is mislukt dis ik wil het ook met gesmolten chocolade proberen