1

Onderwerp: De draak op zijn schatkist

Voor een jongetje van zes, die nog van niets weet. Zijn oma vroeg om een enge draak of dino. Ik dacht dat daar wel een mooie schatkist onder zou passen. Wel lastig hoor zo'n draak! Ik ben niet zo van het boetseren, en als ik het doe uit een stap-voor-stap-boekje  :lol:  Dus heb veel draken van het forum bekeken en ook de how-to topic van Arianne en zo ben ik een heel eind gekomen. De schatkist is ook een verhaal op zich. Alles zat tegen gisteren pfff  :s  Eerst brak er een stuk biscuit van de zijkant bijna af, het ging nog op een klein strookje. Hierdoor was ik denk ik zo gefixeerd op het snel de taart in elkaar zetten, dat ik de 2e vulling vergat. Tjonge jonge, nou toen moest die laag er dus weer af (wat ondertussen al vastgeplakt zat aan het dijkje), dus daardoor werd het afgebroken stuk biscuit er niet mooier op. Toch nog aan elkaar kunnen plakken. Toen afsmeren... ik kreeg het spaans benauwd... te weinig botercreme gemaakt. Nou ja, alle kanten en de bovenkant nog een keer heeeeel dun afsmeren en zo had ik toch nog net genoeg om de hele taart af te kunnen smeren. Het uitrollen van de marsepein ging ook voor geen meter. Eerst allemaal luchtbellen. Toen opnieuw, wil ik de lap op de taart doen, gaat ie scheuren op 2 punten. Dus weer een nieuw stuk marsepein erbij gedaan, want toch te dun denk ik. Weeeer kneden  :rolleyes:  's avonds samen met mijn man erop gedaan, ging perfect. Toen kreeg ik een bloedneus, kon ik ook een tijdje niet verder en uiteindelijk vannacht om 1.00 uur was ik klaar. En zo moeilijk ziet ie er toch niet uit  :o

Komt ie:
http://i52.tinypic.com/3343mgj.jpg

http://i51.tinypic.com/28wckxz.jpg

Ik heb net wel even een traantje gelaten dat ie opgehaald werd. Het is toch een soort kindje van je als je er zoveel tijd en energie in hebt gestoken. Hebben jullie dat nou ook?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

2

Re: De draak op zijn schatkist

Hij ziet er fantastisch uit, tuurlijk is het bijna zonde om zo'n werkstuk te laten gaan, maar je hebt er een mooie foto van.

Hij is geweldig!!

En ook vind het ook weleens zonde om n mooi gelukte taart weg te doen!!

Groetje Cindy

4

zooooo...die is goed gelukt! Al die uren zijn goed besteed hoor, hij is echt prachtig!

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

5 Laatst bewerkt door Karin's taarten (04-03-2011 15:53)

Het duurde dus even... maar dan heb je ook wat :Y !

Je hebt echt een prachtige taart gemaakt en die draak...
Hoe bedoel je: Ik ben niet zo van het boetseren!!!
Echt prachtig!

Tja... en dan gaat de taart de deur uit en gaat straks het mes erin.
Dat vind ik nou ook altijd zo zonde...
Maar ik weet zeker dat de jarige job deze taart nooit zal vergeten!!!

En je kunt het resultaat nog trots aan ons hier laten zien  ;)

Groetjes Karin (van Karin's taarten)
www.karinstaarten.blogspot.com

6

P R A C H T I G ! ! !

Vind hem super mooi, gewoon alle datails zijn perfect.
Mag ik hem opslagen, want dat wil ik ook wel eens proberen (als hij al half zo mooi zal zijn ben ik al blij).

Zonde om af te geven maar binnen 365 dagen gaat die jongen zeggen:" mijn taart van vorig jaar was toch mooier hoor!"

7

Geweldig!!!! Ondanks dat er wat mis ging voor je gevoel is hij super leuk geworden!!! Mag je met recht trots op zijn.

Ik ben erg blij met je verhaaltje.. Nu las ik dat Adrienne een hele mooie how to heeft gemaakt. Die had ik nog niet gezien. Wel al flink gezocht want mijn zoon wil voor zijn 6e verjaardag ook een draak.. En die krijgt hij natuurlijk.  :Y De howto nu gevonden en die is super gaaf.!!!

8

Wat een lieve reacties zeg! Ben ik hartstikke blij mee!

katrien R schreef:

P R A C H T I G ! ! !

Vind hem super mooi, gewoon alle datails zijn perfect.
Mag ik hem opslagen, want dat wil ik ook wel eens proberen (als hij al half zo mooi zal zijn ben ik al blij).

Zonde om af te geven maar binnen 365 dagen gaat die jongen zeggen:" mijn taart van vorig jaar was toch mooier hoor!"

Tuurlijk mag je hem opslaan! Ik heb een mapje op mijn computer met allemaal draken van het forum. Daar heb ik heel veel aan gehad!

Groetjes, Petra

9

Lientje schreef:

Geweldig!!!! Ondanks dat er wat mis ging voor je gevoel is hij super leuk geworden!!! Mag je met recht trots op zijn.

Ik ben erg blij met je verhaaltje.. Nu las ik dat Adrienne een hele mooie how to heeft gemaakt. Die had ik nog niet gezien. Wel al flink gezocht want mijn zoon wil voor zijn 6e verjaardag ook een draak.. En die krijgt hij natuurlijk.  :Y De howto nu gevonden en die is super gaaf.!!!

Leuk dat je er ook eentje gaat maken. Ik vond het wel een heel werk hoor, dus begin op tijd!

Groetjes, Petra

10

Hij is echt super mooi! Zowel de kist als de draak! Echt super goed gelukt!  :thumb: