Onderwerp: De draak op zijn schatkist
Voor een jongetje van zes, die nog van niets weet. Zijn oma vroeg om een enge draak of dino. Ik dacht dat daar wel een mooie schatkist onder zou passen. Wel lastig hoor zo'n draak! Ik ben niet zo van het boetseren, en als ik het doe uit een stap-voor-stap-boekje
Dus heb veel draken van het forum bekeken en ook de how-to topic van Arianne en zo ben ik een heel eind gekomen. De schatkist is ook een verhaal op zich. Alles zat tegen gisteren pfff
Eerst brak er een stuk biscuit van de zijkant bijna af, het ging nog op een klein strookje. Hierdoor was ik denk ik zo gefixeerd op het snel de taart in elkaar zetten, dat ik de 2e vulling vergat. Tjonge jonge, nou toen moest die laag er dus weer af (wat ondertussen al vastgeplakt zat aan het dijkje), dus daardoor werd het afgebroken stuk biscuit er niet mooier op. Toch nog aan elkaar kunnen plakken. Toen afsmeren... ik kreeg het spaans benauwd... te weinig botercreme gemaakt. Nou ja, alle kanten en de bovenkant nog een keer heeeeel dun afsmeren en zo had ik toch nog net genoeg om de hele taart af te kunnen smeren. Het uitrollen van de marsepein ging ook voor geen meter. Eerst allemaal luchtbellen. Toen opnieuw, wil ik de lap op de taart doen, gaat ie scheuren op 2 punten. Dus weer een nieuw stuk marsepein erbij gedaan, want toch te dun denk ik. Weeeer kneden
's avonds samen met mijn man erop gedaan, ging perfect. Toen kreeg ik een bloedneus, kon ik ook een tijdje niet verder en uiteindelijk vannacht om 1.00 uur was ik klaar. En zo moeilijk ziet ie er toch niet uit
Komt ie:

Ik heb net wel even een traantje gelaten dat ie opgehaald werd. Het is toch een soort kindje van je als je er zoveel tijd en energie in hebt gestoken. Hebben jullie dat nou ook?
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl
!