1

Onderwerp: 2 smaken biscuit - choco en aardbei

Hai,

Mijn nichtje wilt een taart met 2 smaken biscuit.
Chocola en Aardbei.
Nou weet ik dat er wel choco biscuit mix bestaat maar hoe krijg ik de aardbeismaak in de biscuit.
Kan ik bij de ingrediënten meteen een schepje patidess aardbei toevoegen? Of gaat het dan fout.... of pas na een paar minuten bij de mix toevoegen.

:s  Daisy

Just love 2 bake....

2

Re: 2 smaken biscuit - choco en aardbei

patidess kan je bij je beslag doen, maar ook smaakstoffen zoals LorAnn.

als je het echt zeker wilt weten kan je misschien contact opnemen met patidess (www punt gelatti punt nl)

N-Joy Cakes

3

ik dacht dat patidess alleen voor koude bereidingen was?
smaken van lorann kunnen wel in warme verwerkingen.
Ik lees even mee, want misschien heb ik het fout gelezen in andere posts

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

4

Mirzan schreef:

ik dacht dat patidess alleen voor koude bereidingen was?
smaken van lorann kunnen wel in warme verwerkingen.
Ik lees even mee, want misschien heb ik het fout gelezen in andere posts

dan lees ik ook nog even mee voor de zekerheid hahaha

N-Joy Cakes

5

WHAHAHAH... thanx voor de tips...
En op de vraag op een vraag...  ;)  hihihihi....
Nou we wachten dan gezellig met z'n 3-tjes af, of er nog iemand iets voor ons heeft.

Als ik het eea maar te weten kan komen voor week 12 ingaat.
Iemand anders nog goed advies.

L, Daisy

Just love 2 bake....

6

Hai... ik ben zelf eventjes gaan surfen in de webshop, en ik weet niet of ik het wel allemaal mag vermelden hier... maar ik ben dus hier achter gekomen:

LorAnn Bakery Emulsie:

De LorAnn Professional Bakery Emulsions onderscheiden zich van geconcentreerde extracten door een rijke, robuuste en langdurige smaak. De emulsies zijn met name geschikt voor gebruik in meer extreme omgevingen, zoals bij verwerking bij hoge temperaturen. Een prima keuze voor alle zelf te maken taarten, bodems, cakes, koekjes, maar ook vullingen, icing en desserts.

De emulsies zijn op waterbasis en een goed alcohol vrij alternatief voor de meeste extracten. Door geen alcohol te gebruiken, maar natuurlijke stabilisators en water, kan de emulsie blootgesteld worden aan grote hitte, zonder dat dit afbreuk doet aan de smaak.

1 theelepel extract = 1 theelepel emulsie

Bevat 112 gram (ca. 110 ml)
Geen alcohol
KosherGlutenvrij & Suikervrij
Bevat: water, propyleenglycol, natuulijke en kunstmatige smaakstoffen, Arabische gom, Xanthaan gom
Oplosbaar in water

LorAnn Super Strenght Flavor:

LorAnn flavoring oils zijn zeer geconcentreerd. Deze smaakstoffen hebben drie tot vier keer de sterkte van extracten die gebaseerd zijn op water en alcohol. Wanneer in een recept de smaakstoffen vervangen worden door deze geconcentreerde flavoring oil, gebruik dan ¼ tot ½ theelepel in plaats van een hele theelepel. De smaak gaat niet verloren bij verhitting.

De smaakstoffen zijn in het bijzonder geschikt voor fondant en marsepein. Door de hoge concentratie verandert er weinig aan de structuur van de fondant en marsepein wanneer deze flavoring oils toegevoegd worden.

Geschikt voor:

Fondant, marsepein en vullingen
Snoep
Maar ook voor cake, koekjes, brownies etc.
1 flesje: 3.7 ml (ca. 1 theelepel)

Kosher
Glutenvrij & suikervrij
Bevat kunstmatige smaakstoffen, Propyleenglycol, water, Red 40, Blue 1
Oplosbaar in water
Te gebruiken in chocolade

LorAnn Natural Flavor:

LorAnn natuurlijke smaakstoffen zijn geproduceerd op een basis van plantaardige glycerine en/of natuurlijke graanalcohol, zonder toevoeging van suikers of vetten. Ze kunnen gebruikt worden in taarten, cakes, koekjes, snoep, fondant, marsepein, vullingen en vele andere bakproducten.

De LorAnn natuurlijke smaakstoffen zijn geconcentreerd, maar de helft zo sterk als de LorAnn geconcentreerde smaakstoffen (super strength flavors) en oplosbaar in water.

Kosher
Glutenvrij
Natuurlijke Amandel Olie bevat noten.
Bevat: Plantaardige glycerine, graan alcohol, water, natuurlijk smaakstoffen.
NIET geschikt voor gebruik in chocolade.

Patidess:

Heerlijke smaak op natuurlijke basis. Geschikt voor op smaak brengen van bavaroise, ijs, parfait, botercreme en div. vullingen etc. Dosering ca. 40gr. per kg mengsel/massa. Inhoud 120gr.

Patidess Trempeer Siroop:

Siroop tbv het tremperen van de biscuitdeeg (kapsel). Zorgt voor vocht en extra smaak aan de taartbodem. Bevat geen alcohol.

Gebruik: 120 gram product verdunnen met 60gr water. Biscuitdeeg instrijken of besprenkelen.

Wilton Extract:

Deze kleurloze extract van Wilton zijn ideaal voor verwerking in icing- en botercreme mixen. Toevoeging van deze extract tast de kleur van icing niet aan.

Ja dus, duidelijke taal lijkt mij.
Ik denk dus dat ik voor de LorAnn Bakery Emulsie ga, alleen zie ik hier géén aardbeien smaak tussen zitten...  :rolleyes: OF de Patidess Trempeer Siroop....
Al het andere van LorAnn zit een basis van alcohol in... dat kan ik toch niet in een kindertaartje gooien?? OF is niet geschikt voor hoge temperaturen...

L,
Daisy

Just love 2 bake....

7

ik heb patidess speculaas een keer in cupcakes gedaan, ging prima en was heerlijk. Op het laatst toegevoegd als alles gemengd is en voor je ze in de papiertjes doet.

Succes!

8

trempeersiroop is niet voor de smaak erin te bakken, dan kan je er net zo goed aardbeienlimonade overheen gooien na t bakken, zelfde effect

9

Volgens mij moet je er gewoon een scheutje rode kleurstof doormixen en dan de vulling met aardbei doen. Je proeft toch geen aardbei in je kapsel? of heb ik dat mis?

10

omakneeltje schreef:

Volgens mij moet je er gewoon een scheutje rode kleurstof doormixen en dan de vulling met aardbei doen. Je proeft toch geen aardbei in je kapsel? of heb ik dat mis?

Oeh dat vind ik ook wel leuk en lekker klinken.
Ziet er denk ik ook wel heel erg mooi uit :D

11

mitsey schreef:

ik heb patidess speculaas een keer in cupcakes gedaan, ging prima en was heerlijk. Op het laatst toegevoegd als alles gemengd is en voor je ze in de papiertjes doet.

Succes!

Dus als laatste moment de Patidess Aardbei toevoegen!!! Zodra alles gemengd is....  ;)

etmc schreef:

trempeersiroop is niet voor de smaak erin te bakken, dan kan je er net zo goed aardbeienlimonade overheen gooien na t bakken, zelfde effect

Over dat trempeer geval... ik zit ook maar te kijken wat de mogelijkheden zijn... zolang doe ik dit ook weer niet.
En als ik alle antwoorden zou hebben.... zou ik hier de vraagstelling niet neerleggen, lijkt mij.  :P

omakneeltje schreef:

Het is eigenlijk wel de bedoeling om de smaak in de kapsel te krijgen.... maar het lijkt dat het dat niet zal worden.  :rolleyes:

Well let's give it a try... Dat is voor nu de enige oplossing lijkt mij.
Ik laat het jullie wel weten. :Y

Just love 2 bake....

12

ik heb hier laatst navraag nagedaan toen ik in een winkeltje stond die alles op gebied van taarten maken verkocht.
Patidess kan wel in cupcakes ivm de kleine hoeveelheid deeg in een cup en  de korte bakduur. maar in cakes/biscuits  zou het niet kunnen.

gr colinda

13

Snowchinny schreef:

ik heb hier laatst navraag nagedaan toen ik in een winkeltje stond die alles op gebied van taarten maken verkocht.
Patidess kan wel in cupcakes ivm de kleine hoeveelheid deeg in een cup en  de korte bakduur. maar in cakes/biscuits  zou het niet kunnen.

gr colinda

Ah... bedankt, is dat ook weer uit de wereld gehaald... wel jammer voor mij weer...  :lol:
Uhm, toch maar weer eventjes verder kijken dan. Het moet toch op 1 of ander manier wel lukken??
Sjee, ik heb nog 14 dagen om dat uit te kunnen zoeken.  ;)

Groet,
Daisy

Just love 2 bake....

14

hoi hoi,

Voor choladecake doe ik altijd cacao bij het biscuit. In die lijn verder denkend... aardbei poeder ??
Geen idee of het werkt, maar het is misschien een idee  ;)

http://www.marmelot.com/marmelot/marmel … anguage=nl (vast ook wel in kleinere hoeveelheden te krijgen als je even (op internet) verder zoekt  :) )
En verder lees ik nog even mee want ik ben wel heel benieuwd hoe je het gaat doen en of het lukt  ;)

if you can dream it, you can live it (WD)

15

en waarom bak je niet aardbeien mee in het biscuit?
dan doe je een laagje rood gekleurde biscuit, laagje  aardbeien en daaroverheen weer een laagje roodgekleurde biscuit.

N-Joy Cakes

16

manon73 schreef:

hoi hoi,

Voor choladecake doe ik altijd cacao bij het biscuit. In die lijn verder denkend... aardbei poeder ??
Geen idee of het werkt, maar het is misschien een idee  ;)

http://www.marmelot.com/marmelot/marmel … anguage=nl (vast ook wel in kleinere hoeveelheden te krijgen als je even (op internet) verder zoekt  :) )
En verder lees ik nog even mee want ik ben wel heel benieuwd hoe je het gaat doen en of het lukt  ;)

Hai,

Dat is een goeie... ik wist niet dat er fruitpoeder bestond of dat het zo heette... Maar je hebt gelijk, door de biscuit doe je ook cacaopoeder doorheen.... dan zou dit ook moeten lukken... ik ga kijken of ze het in de tuinen of een reformwinkel verkopen... en anders ASAP bestellen.

NiQ schreef:

en waarom bak je niet aardbeien mee in het biscuit?
dan doe je een laagje rood gekleurde biscuit, laagje  aardbeien en daaroverheen weer een laagje roodgekleurde biscuit.

De vulling tussen de biscuit wilt ze met slagroom, verse aardbeien en chocoladesnippers.
Maar als je de aardbeien meebakt in de oven... blijven ze dan nog wel lekker stevig, hard...

Ja spannend he... ik ben zeker benieuwd of het me gaat lukken of niet... het zou mijn eerste taartje zijn met 2 verrschillende smaken biscuit...

Ik hou jullie op de hoogte...

L,
Daisy

Just love 2 bake....

17 Laatst bewerkt door Carien (07-03-2011 18:56)

ik weet dat er ook aarbeichocoladecallets bestaan :Y die zou je mee kunnen bakken :Y

heb effe gezocht: http://www.marmelot.com/marmelot/calleb … anguage=nl

:think: hé,  als hierboven, callebaut zal dat poeder ook wel gebruiken

dat poeder hebben ze ook in 200gr :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Carien schreef:

ik weet dat er ook aarbeichocoladecallets bestaan :Y die zou je mee kunnen bakken :Y

heb effe gezocht: http://www.marmelot.com/marmelot/calleb … anguage=nl

:think: hé,  als hierboven, callebaut zal dat poeder ook wel gebruiken

dat poeder hebben ze ook in 200gr :Y

Ja, ik had al gekeken... en er stond geen verzendkosten... dus ik al blij.... maar ja, was ik eventjes blij gemaakt met een dooie mus...
Voor een zakje van 200 gram betaal je incl. verzendkosten al 15 euro... dus ja de moed is me wel een beetje in me schoenen geschonken. :s
Maar ik denk, om de smaak in je biscuit te kunnen verwerken, dat dit toch de enige oplossing is en ik er voor moet gaan.

Ik ga er eerst een nachtje over slapen.

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken. :Y

L, Daisy

Just love 2 bake....

19

Hoi hoi,
Mijn zusje heeft eens een keer mix voor aardbeienroomcake gekocht en er een taart mee gemaakt. Dit smaakte heerlijk! Ik zal je een mailtje sturen met de website (ik hoop dat dit in één keer lukt...)

Groetjes,
Sigrid.

20

Creajuffie schreef:

Hoi hoi,
Mijn zusje heeft eens een keer mix voor aardbeienroomcake gekocht en er een taart mee gemaakt. Dit smaakte heerlijk! Ik zal je een mailtje sturen met de website (ik hoop dat dit in één keer lukt...)

Groetjes,
Sigrid.

Bedankt, ik heb je teruggemaild.

Just love 2 bake....

21

Hallo
als het met cacoa poeder kan. Je hebt van nesquik ook bananen en aarbeien smaak. En in duitsland heb je het ook meerdere merken ervan, je hebt dan vanille,banaan en aarbei.
Misschien dat je hier iets mee kan ?

22

bloem9 schreef:

Hallo
als het met cacoa poeder kan. Je hebt van nesquik ook bananen en aarbeien smaak. En in duitsland heb je het ook meerdere merken ervan, je hebt dan vanille,banaan en aarbei.

Wel ja joh... Inderdaad... Sjee... Waar zijn we nou allemaal mee bezig?? Ik geloof dat dit de goedkoopste variant... Gemakkelijk... En... Ja m'n mond valt gewoon open. Dat we hier niet eerder op zijn gekomen. Mmh wel, wist eigenlijk ook niet dat nesquik zoveel verschillende smaken heeft.

Nou, ik ga er toch een goed nachtje erover slapen... Wie weet krijg ik dan mijn antwoorden.
Ik laat jullie het weten.

L, Daisy

Just love 2 bake....

23

Soeminie schreef:
bloem9 schreef:

Hallo

Wel ja joh... Inderdaad... Sjee... Waar zijn we nou allemaal mee bezig?? Ik geloof dat dit de goedkoopste variant... Gemakkelijk... En... Ja m'n mond valt gewoon open. Dat we hier niet eerder op zijn gekomen. Mmh wel, wist eigenlijk ook niet dat nesquik zoveel verschillende smaken heeft.

Nou, ik ga er toch een goed nachtje erover slapen... Wie weet krijg ik dan mijn antwoorden.

De meeste smaken vind je dus in duitsland , zelf ga ik naar kaufland of de real. nesquik met smaak hebben ze tijdje verkocht bij meer supermarkten maar later alleen nog bij de jumbo. zijn kleinere gele verpakkingen (tenminste dat was het altijd)

Succes ermee
Ik laat jullie het weten.

L, Daisy

24

Ik las ergens op het forum dat men creme (of slagroom?) op smaak bracht met Saroma, dus vroeg ik me af, kan dat ook in dit geval toegepast worden??Misschien makkelijker te krijgen dan Nesquick aardbei.
Het is ontzettend leuk om te zien hoe iedereen meedenkt, en hoeveel oplossingen er langs komen, hier leer je van!
Succes.

25

omakneeltje schreef:

Ik las ergens op het forum dat men creme (of slagroom?) op smaak bracht met Saroma, dus vroeg ik me af, kan dat ook in dit geval toegepast worden??Misschien makkelijker te krijgen dan Nesquick aardbei.
Het is ontzettend leuk om te zien hoe iedereen meedenkt, en hoeveel oplossingen er langs komen, hier leer je van!
Succes.

Dat heb ik ook vaker gelezen dat ze creme met Saroma op smaak brengen. Maar ik denk dat dit meer voor als vulling of als botercreme is dan om de biscuit op smaak te laten brengen.

Ik denk dat ik eerst ga kijken voor dat Nesquik gebeuren, vandaag nog. Alleen toen ik de biscuit met cacao samen ging voegen, werd ie bij mij niet zo luchtig. Wel ja, oefening baart kunst, zeggen ze toch.
En als het niets wordt ga ik het proberen met de Marmelot, ik wil dat wel gaan doen aangezien ze hier meerdere smaken in hebben. Alleen wordt het wel ietwat prijzig denk ik (hangt ervan af hoeveel je ervan moet gaan gebruiken).

Ik hou jullie op de hoogte.

L, Daisy

Just love 2 bake....