1

Onderwerp: Doe niets anders, kapsels zakken opeens in..

Zoals de titel al zegt bak ik mijn biscuits altijd op dezelfde manier..

175gr hete lucht oven
4-6 eieren 30 min
7tm10       45 min..

Ik vet de vorm in, bekleed hem met bakpapier..

Ik maak de eieren van tevoren goed warm. Ik mix in een kom die in heet water staat. Ik mix op de hoogste stand totdat het beslag heel licht geel is en dan nog ietsjes langer.. Ik zeef de bloem en voeg hem in 3x met de hand door de eieren..
De oven gaat tussendoor niet open..
De eerste 20 minuten is het een prachtig kapsel en daarna zakt'ie in als een malle  :o ..

Wat ik zo vreemd vind is dat ik eigenlijk niets anders doe dan eerst. Ik gebruik ook dezelfde oven en dezelfde mixer.. Mix ik te lang? Is de oven op eens heter dan normaal?

Help!

If it fits in a toaster, i can cook it!

2

Re: Doe niets anders, kapsels zakken opeens in..

Nog meer leuk nieuws...

Hij is van binnen HOL :nooo !

3

:lol:

Sorry hoor maar die vond ik wel grappig. Zou je verder niet kunnen helpen. Zelf deed ik het ook altijd met meel nu bisc gekocht en heb vandaag ook 2 kapsels gebakken die totaal niet rezen.
Niet hol

Lees ff met je mee!

suc6

4

Nah ok :P.. Tis best grappig.. Maar niet als het steeds weer gebeurt..

5

Wel apart idd. Waarom maak je je kom warm? Mss rijst ie wel teveel, waardoor hij hol wordt  :think:

Ik mix wel met warme eieren, maar niet in een warme kom. Mix 10 minuten, en bakken eerst in 130 graden (12 min) dan 160 graden (35-40 minuten).

Mss even varieren zodat je erachter komt? Laatst hoorde ik van iemand, waar het kapsel helemaal niet van rees, dat ze de bloem gezeven had en toen ging het ineens weer goed!!

Suc6!

Groetjes, Linda

6

Ik verwarm de kom omdat dat bij het recept stond.. Is tot nu toe ook altijd goed gegaan.. Ik zal het eens proberen op jouw manier..

Als ik zie op welke temperaturen jullie bakken denk ik dat ik misschien wel te heet bak..

mmmm :think:
laat ik gisteren nu precies hetzelfde hebben, met als resultaat een laagje hard op de bovenkant. Tis niet dat ik iets anders doe of dat t de eerste keer is dat ik bak (ook niet de heelveelste maar =14e taart) Ben er ook niet achtergekomen hoe dit nu kan, maar baart me wel zorgen, deze was zomaar voor mij en had geen haast, maar bak je voor een verjaardag dan wordt t anders. Heb je al een nieuwe gebakken? En? Nu weer wel goed???

morgen is er weer een dag

Hoi,

In mijn opleiding patisserie heb ik iets geleerd waar jij misschien ook iets aan hebt. Als je je beslag hebt gemixt, moet je dit beslag voorzichtig gieten in je vorm. Als het ware begeleid je het beslag vanut de beslagkom met bijv. een spatel. Dus heel voorzichtig er in doen.
De uitleg hiervan is als volgt: je mixt er eerst lucht in, als je daarna het beslag in je komt stopt, maar niet voorzichtig, ben je al weer een gedeelte van je lucht kwijt Hierdoor wordt je kapsel niet hoog genoeg en zakt deze in. Ik hoop dat het je helpt. Ik mix mijn beslag altijd minimaal 10 minuten. Dan gaat het bij mij altijd goed. Ik hoop dat je gauw je oplossing hier voor vindt.

9

Ik heb ook last van de harde laag in de midden van de taart.
Ben aan 1 kant wel blij dat er meer zijn die hier last van hebben maar ja we willen toch wel weten hoe dit komt.
En hoe we dit kunnen voorkomen.
Ik lees ook mee bij jullie misschien komt er een goede tip voorbij.