1

Onderwerp: White chocolate cheesecake

Recept van Gary Rodhes van de BBC, uit GoodFood magazine:

300g witte chocolade
200 g cream cheese (Philadelphia)
25 g witte basterdsuiker
500 ml slagroom

Smelt de witte chocolade au bain marie of in de magnetron. Als het te heet is geworden, af laten koelen tot lauw/koud.
Mix roomkaas ( op kamertemperatuur) met de suiker, dan de gesmolten chocolade toevoegen. Mix de slagroom tot heel zachte pieken ( te stijf mixen komt de structuur van de taart niet ten goede). Spatel de slagroom door het kaas-chocomengsel.

Als vulling voor een taart is het nu al te gebruiken. Let wel: deze hoeveelheden zijn voor een 25cm cheesecake: veel te veel dus om alleen een taartje mee te vullen!

Als je er een cheesecake van wilt maken, maak dan een uur van te voren de bodem: 225g koekkruimels naar keuze ( ik gebruik Hobnobs, maar ik weet niet of die in NL te krijgen zijn) mengen met 100 gram gesmolten boter. Platdrukken in de bodem van een springvorm en op laten stijven. Dan mengsel erop en minimaal drie uur laten opstijven. Als topping vind ik Bosbessenvlaaivulling het lekkerst, maar alles kan natuurlijk :)

Wa ik zelf voor doe al sik het als taartvulling gebruik is de bodem wel maken, maar in stukjes breken en door het mengsel roeren. (  zoals Cheesecake ijs :9 ) De vlaaivulling of jam doe ik er dan als dun laagje onder.

Griezelig lekker!! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: White chocolate cheesecake

Gary Rhodes, dat is die van

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

hmmm ik ga het opslaan bij m'n favorieten!

Lijkt erg op het recept van monchou taart. Is dus waarschijnlijk ook erg lekker met kersenvlaai vulling als topping

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

5

Dat klinkt lekker!! Lijkt me ook heerlijk met frambozen!! Dankje voor het recept!

Groetjes, Daphne

6

Had gisteravond ook cheesetaart gemaakt met Milsa verse kaars van Aldi en nog wat smaakjes en slageroom van mezelf en was heerlijk volgens mn man ..
Maar was ook aan het googlen en zag diverse cheesetaarten die moesten gewoon in oven ..180 gr ..55 min worden afgebakken ...had hier nog nooit van gehoord .
Maar zag ook recept van Nigella en wel cheesetaart met chocolade en die ga ik zeker binnenkort proberen ;-)
Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

7

Marian57 schreef:

Maar was ook aan het googlen en zag diverse cheesetaarten die moesten gewoon in oven ..180 gr ..55 min worden afgebakken ...had hier nog nooit van gehoord .

Dit zijn "New York-style" cheesecakes met een eiermengsel ipv slagroom, en die moeten inderdaad gebakken worden :)

Groetjes, Adrienne

8

Zou deze ook lekker zijn met het ananas recept van honey bee?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79012

9

smarianne schreef:

Zou deze ook lekker zijn met het ananas recept van honey bee?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79012

:lol: Vraag je dat aan mij???! Ik vind dit overal lekker bij! :+
Zonder dollen, ik heb even een vliegende blik op het recept van Honey Bee geworpen, en het lijkt me heerlijk :Y

Groetjes, Adrienne

10

Fijn. Dan ga ik um ut weekend maken Adrienne! Ik ga je nog uitslag doen.

11

Ik had gasten gisteravond en deze witte chocolade cheesecake gemaakt. Het was echt smullen!  :9

12

Sofia schreef:

Ik had gasten gisteravond en deze witte chocolade cheesecake gemaakt. Het was echt smullen!  :9

Mooi! :D

Groetjes, Adrienne