Onderwerp: White chocolate cheesecake
Recept van Gary Rodhes van de BBC, uit GoodFood magazine:
300g witte chocolade
200 g cream cheese (Philadelphia)
25 g witte basterdsuiker
500 ml slagroom
Smelt de witte chocolade au bain marie of in de magnetron. Als het te heet is geworden, af laten koelen tot lauw/koud.
Mix roomkaas ( op kamertemperatuur) met de suiker, dan de gesmolten chocolade toevoegen. Mix de slagroom tot heel zachte pieken ( te stijf mixen komt de structuur van de taart niet ten goede). Spatel de slagroom door het kaas-chocomengsel.
Als vulling voor een taart is het nu al te gebruiken. Let wel: deze hoeveelheden zijn voor een 25cm cheesecake: veel te veel dus om alleen een taartje mee te vullen!
Als je er een cheesecake van wilt maken, maak dan een uur van te voren de bodem: 225g koekkruimels naar keuze ( ik gebruik Hobnobs, maar ik weet niet of die in NL te krijgen zijn) mengen met 100 gram gesmolten boter. Platdrukken in de bodem van een springvorm en op laten stijven. Dan mengsel erop en minimaal drie uur laten opstijven. Als topping vind ik Bosbessenvlaaivulling het lekkerst, maar alles kan natuurlijk
Wa ik zelf voor doe al sik het als taartvulling gebruik is de bodem wel maken, maar in stukjes breken en door het mengsel roeren. ( zoals Cheesecake ijs ) De vlaaivulling of jam doe ik er dan als dun laagje onder.
Griezelig lekker!!
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>