Nokkie schreef:Hai,
ik wil graag een poging wagen om de aardbeienmousse van deze site te maken. Kan iemand mij de hoeveelheden aangeven voor een vulling van een boltaartje van 12 cm (Blanda serveerschaal).
Tja, dat ligt aan het aantal lagen en de dikte van de lagen die je gaat maken...
Nokkie schreef: Ik weet dat ik het in kan vriezen, maar het is dus niet mijn bedoeling om over te houden.
En als je verse citroen/limoen vervangt door Sicilia citroensap van de AH (flesje ziet er uit als een citroen) en zoja, hoeveel doe je er dan door?
Je zou kunnen proeven?! Toevoegen gaat altijd... eruit halen niet. Dus eerst een klein beetje, proeven en toevoegen indien nodig. Het sap is bedoelt om fruit een frisse uitstraling te geven en een zuur toontje te geven in de vulling zodat de fruitsmaak in al het zoet goed tot z'n recht komt.
Nokkie schreef:O ja, ik heb geen keukenmachine/staafmixer of blender. Hoe pureer ik de aardbeien, gewoon door zeef prakken?
Door een zeef wrijven gaat prima.
Nokkie schreef:Kan je de aardbeien ook in stukjes snijden i.p.v. pureren? En zoja, moet ik dan nog ergens anders rekening mee houden?
Ook dat gaat uitstekend. En je kan ook puree - dus door de zeef gewreven aardbei combineren met stukjes aardbei. Zou dan wel kleine stukje doen omdat een kleine blanda gewoonweg niet groot is en de verhouding dan wat weg valt. Maar het is jouw taart, jouw smaak dus doe lekker gek en maak hem naar eigen inzicht 
Heel veel suc6 met jouw bak- en vul avontuur! Gewoon doen en er van genieten! Het ergste wat je kan overkomen is dat je iets over moet doen of dat het in 1 keer lukt.... Zet'em op!

Met zoete groet! Akire