1

Onderwerp: taart van cupcake mix breekt in stukken

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik voor het eerst een vierkante taart (patisse vorm 21x21x5) geprobeerd te bakken. Ik dacht dat het wel een keer leuk was om cupcake mix te gebruiken aangezien hierop staat dat het ook voor een taart kan. Normaal gebruik ik biscuit trouwens. Op het pak stond 70-75 minuten maar naar 60 min was hij bruin en kwam de prikker er schoon uit. De cake was trouwens wel vrij laag maar dat maakte in dit geval niet uit want het was een oefenprojectje.
Toen ik de cake doormidden gesneden had met de leverler, en de top om wilde keren zodat ik er vulling in kon doen, brak hij in 3 stukken. Uiteindelijk heb ik het gerepareerd door alles met de botercrème weer bij elkaar te plakken maar ik neem toch aan dat dit niet de bedoeling is.
En daarom dus mijn berichtje hier.... wat doe ik verkeerd, hebben anderen dit ook en hoe voorkom ik dit volgende keer.

Groetjes en alvast bedankt,

Lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: taart van cupcake mix breekt in stukken

Volgende keer biscuitmix gebruiken...............of de recepten uit de linkerbalk voor je biscuit.

Karin09 schreef:

Volgende keer biscuitmix gebruiken...............of de recepten uit de linkerbalk voor je biscuit.

Het jammere is dat het wel echt heel lekker is. Het is een stuk vullender en zoeter.
Misschien dat iemand nog een idee heeft  :Y

4

Was de structuur hetzelfde als je bij een cupcakeje hebt of was het droger geworden?

Say YES with joy. Say NO without fear.

Thimomam schreef:

Was de structuur hetzelfde als je bij een cupcakeje hebt of was het droger geworden?

Hij was vooral compacter, niet droger maar steviger en minder luchtig.

groetjes,

Lisette

6

Heb eerlijk gezegd geen idee wat je eraan kan doen maar lijkt me wel lekker om een keer te proberen. Als ik er aan toe kom dan laat ik het je weten of ik hetzelfde probleem heb.

Say YES with joy. Say NO without fear.

7

Ik bak wel vaker met cupcakemix, heerlijke cake krijg je dan. Wel maak ik meestal een ronde dan.
Misschien was-ie nog te vers, volgende keer met wat meer beleid.  En 5cm hoog worden ook wat dunne plakken als je hem doorsnijdt. Misschien iets meer mix gebruiken? Voor een 20cm rond gebruik ik een half pak CC-mix voor een 6cm hoge taart en iets meer (obv 6 eieren) voor een 7,5cm hoge taart.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag