Onderwerp: Wie kan me helpen?
Hallo dames,
Inmiddels heb ik zo'n 7 taartjes gemaakt allemaal smaken ze heerlijk maar ik blijf met het probleem zitten dat mijn fondant scheurt.
Zo ook als vanmorgen, De taart heb ik gisteren gebakken in lagen gesneden en vanmorgen de botercreme gemaakt (wel gekleurd) en alles ertussen gedaan. Even in de koeling zodat ik het fondant kon kleuren. Ik had handschoentjes aan met kleuren en dat was al een drama het fondant bleef gewoon aan de hand schoenen plakken wat suikerpoeder dunnetjes op mijn handschoenen gedaan nee werkte niet. Dus 2 tellen later de handschoenen uit. (schade aan handen valt mee )
Ook toen de handschoenen uit waren bleef mijn fondant aan me handen plakken, best erg eigelijk! Terwijl ik nog helemaal niet zo lang aan het kneden was. Na goed uiteindelijk zat de kleur er door heen en ben ik het gaan uit rollen.
GIng goed (moet alleen een grote roller hebben) tot dat het moment kwam om de lap op me taart te tillen... hij plakte vast, ging aan alle kanten slap hangen en toen ik hem uiteindelijk op de taart had en met de smoother /handen er over heen ging zag ik (altijd weer) achter op de taart een groot scheur gat zitten. Dus geen scheurtje in je fondant maar gewoon echt dat je taart + botercreme weer ziet zitten!
Ik baaal hier zo van!!! (dit keer werk ik het het ik ga een piraat maken dus daar komt de priaten muts op dus zie je het niet.) Maar hoe kan dit?
Ik ben dus beginner, raden julie het aan om mij een workshop te laten volgen over de basis? aankleden dus.
Ik hoop zo dat de taart uiteindelijk mooi wordt.
net wilde ik het witte fondant rood kleuren werd ook al plakkigere dus heb alles luchtdicht verpakt en begin vanmiddag/morgen wel verder. Heb ook nog 2 boobies in de koeling staan moeten ook nog bekleed worden. Want zaterdag moeten de taarten naar de mensen.