Onderwerp: Chocolade troost taart (veel chocolade ;-)!!! )
Dit is mijn heel veel eerste dingen taart
. Het is de eerste stapeltaart die ik maak, de eerste keer choco-biscuit, de eerste keer ganache als vulling en als bekleding en de eerste kitkat taart
. Pffff, hoezo een beladen taartje
.
Ik wilde al een hele tijd een stapeltaart maken. Maar ja, daartoe moet dan wel een gelegenheid zich aanbieden, anders moeten wij met zijn viertjes wel heel veel taart gaan eten
.
Deze taart is voor het werk van mijn man. Zijn collega's waren de laatste tijd steeds aan het "klagen", mijn hubby vertelde iedere keer dat zijn "schnoebelke" (koosnaampje voor mij dus
) steeds zulke lekkere taarten maakte. Ze vroegen zich af waar hun taart bleef
. Ze wilden zelf wel even testen of dat klopte wat hij vertelde over dat lekkere en zo. Dus ik liep al met het plan om een taart te maken voor hun. Maar welke en voor welke gelegenheid, enz enz.
De gelegenheid deed zich vorige week voor. In 1 week tijd kregen mijn man en zijn collega's te horen dat er 2 collega's behoorlijk ziek waren. Bij 1 collega was prostaatkanker geconstateerd (in een verder stadium dan mijn vader) en diezelfde week kregen ze te horen dat een andere collega ALS heeft (wikipedia: Amyotrofe laterale sclerose of ALS is een tamelijk zeldzame neurologische ziekte waarbij de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg afsterven waardoor progressief krachtsverlies en verlamming ontstaat, die in relatief korte tijd tot de dood van de patiënt door verlamming van de ademhalingsspieren leidt). Nu is het bedrijf waar mijn man voor werkt niet echt groot (ik geloof een man of 40) en iedereen kent iedereen. Dus dit nieuws kwam behoorlijk hard aan bij iedereen. Ook bij mijn man (vooral omdat dit ook weer vrij kort kwam nadat we te horen kregen dat mijn vader prostaatkanker heeft). Hij is een heel weekend behoorlijk van de wijs geweest. En met hem vele van zijn collega's
Ik vond dus dat iedereen daar wel iets fijns, positiefs kan gebruiken. Iets troostends. Chocolade dus
!!!! Ik heb voor het werk van mijn hubby dus een heuse chocolade-stapel-bomb gemaakt. 2 x Chocolade biscuit, gevuld met een laagje aardbeienjam/ganache en een laagje aardbeienjam/chocolademouse met mokkaboontjes. Beiden overgoten met chocoladeganache en de bovenste laag afgewerkt met kitkats en smarties. De bovenste laag heb ik gestut met kitkat die ik voor het overgieten met de ganache al in de onderste taart heb gestopt. En als finishing touch heb ik de onderrand van de onderste taart afgewerkt met mokkaboontjes
Ik heb de foto's binnen moeten maken met kunstlicht (want het regent hier
) en ik heb mijn best gedaan, maar het zijn niet de beste foto's. Hij is in het echt best wel strak geworden en helemaal niet ingezakt of zo
. Niet gek voor een eerste keer

Ik ga zometeen de taart brengen. Ik ben benieuwd of hij in de smaak gaat vallen. Hij zal denk ik wel supermachtig zijn, maar alle onderdelen smaakten heel lekker (je moet als kok toch alles proeven wat je klaarmaakt
)
Feedback, commentaar en tips zijn altijd heel erg welkom!!!

Dit was ook mijn eerste stapeltje, en ik heb ook heel veel geleerd door hier op het forum te lezen én te vragen!!!! Veel succes met je eerste stapeltje!!!!!