1

Onderwerp: Lace flower zakt in

Ik heb laatst een aantal cupcakes gemaakt met daarop een lace flower.
Zag er heel leuk uit, maar.... De lace flower gemaakt van fondant mét fondant erdoor en vervolgens een paar dagen laten drogen.
De cupcakes had ik bekleed met een rondje fondant en daarop een bloemetje van marsepein. En daarop vervolgens de lace flower. Na een paar uur de cupcakes meegenomen en toen zag ik pas dat de lace blowers waren ingezakt  :(  balen zeg!
Kan dat komen door het vocht wat in de marsepein zit? Heb ik de lace lower te lang van tevoren op de cupcakes geplakt?

Graag advies hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen. Want ik vond het wel zonde van mijn tijd. Al zag de cupcake er nog wel leuk uit hoor.

2

Re: Lace flower zakt in

Vocht wat in de marsepein zit?  :think:  :think:

Hoe heb je de beklede cupcakes bewaard voor je ze meenam?

en ik neem aan dat je fondant met tylose hebt gebruikt? En voor je ze op de cupcakes zette waren ze wel uitgehard?

3

O, ha, ha, staat idd niet zo duidelijk :/ Ik heb tylose door de fondant gedaan en nadat ik de flowers had gemaakt, een paar dagen laten drogen (een kleine week). Nadat ik de flowers op de cc had gedaan, heb ik de cc buiten de koelkast bewaard.
Ik dacht dat de flowers wellicht slap waren geworden, omdat ik de op marsepein had "geplakt", maar dat is maar een gok...

4

Ik zou het dan zo gauw ook niet weten................merk wel dat als ik uitgeharde bloemen in mijn taartenhok bewaar, ze snel weer zacht worden, omdat ik daar niet altijd de verwarming aan heb en het er dus koud en vochtig is..........

5

Welk merk fondant heb je gebruikt? Niet alle merken harden uit.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Hoi Glamour, ik gebruik fondant van Regalice.
De flowers waren wel uitgehard, maar of het nog harder had gekund...?

7

denk door het vocht van de marsepein...

Liefs Samantha

8

SHaak schreef:

denk door het vocht van de marsepein...

Denk het niet, zoals hierboven ook al staat  ;) . Ik denk ook eerder door vocht van buitenaf, of vocht dat juist niet weg.... Wanneer je de cc's bv in een luchtdichte (tupperware) bak bewaard kan het vocht niet weg...

9

Aha, ik heb de cc na decoratie in een Curver doos (dus afgesloten) bewaard. Dat kan ik dus beter niet doen? Maar de cc bewaren in de "open lucht", is dat wel zo verstandig dan? Ik ben altijd meer het type van "afsluiten, wel zo veilig en hygiënisch".
Maar het is het proberen waard.

Bedankt voor jullie reacties!

10

Ik bewaar mijn beklede cc's in een kartonnen taartdoos, net als mijn taarten. Doordat de cc' bekleed zijn drogen deze ook niet snel uit. Maar ongedecoreerde cc's bewaar ik wel in een afgesloten doos  :Y