1

Onderwerp: Bruidstaart 150 pers

Op mijn verjaardag  :) afgelopen zaterdag, mocht ik de bruidstaart verzorgen voor een stel uit Rotterdam, dat in Den Haag het feest vierde. In sociëteit De Witte mocht ik in de avond de taart afleveren..........echt prachtig! Het paar had taart(en) van mij gezien hier op het forum, dus met het plaatsen van de bruidstaart is de cirkel weer rond  ;)
De aanvraag en wensen waren allemaal kort van te voren pas bekend. Het bruidspaartje op het laatste moment besteld en pas op de locatie aanwezig. Voor het mooie te groot voor een 12,5 cm taartje. Kon niet anders, dan het zo erop plaatsen  :think:

Maar goed, het paar wilde graag deze 6 laags stapel...... (het is me helaas niet gelukt een mooie foto te maken  :s )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBUIMA6O.jpg

thuis, de avond ervoor (print duidelijker):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRUNDALI.jpg

Het paar wilde graag EN marsepeinen lint EN design stencil icing EN een paar stephanotis bloemetjes zo op de zijkant. Ik zou zelf andere keuzes gemaakt hebben voor het randje, maar hopelijk voldeed het aan hun verwachtingen.

Gevuld met in elke taartlaag 3 laagjes frambozenyoghurtkwark, op 1 laag ook nog geraspte witte chocola en 1 laag frambozenjam met verse frambozen.

Het is een stapel van 37,5-32,5-27,5-22,5-17,5 en 12,5 cm en elke laag is 10 cm hoog. Echt lood- en loodzwaar  :Y

Ook deze taart viel in mijn taartloze kwartaal  :lol: , maar nu ga ik echt 5 weken geen taart maken (behalve wat bruidsproevers)   :D

Groet, Jolanda

2

Re: Bruidstaart 150 pers

WAUW, WAT EEN PRACHT VAN EEN TAART!!!!

Super gedaan en nog gefeliciteerd!

Jacqueline

3

Wat een prachtige taart, echt geweldig !!!

4

Ha,

toch even een vraagje. Met jouw formaten zou ik uitkomen op +/- 114 stukjes, jij op 150 stukjes. Of heb je geen biscuit gebruikt, maar cake? Ik vind het verschil zo groot.

Jacqueline

5

mijn god wat een grote taart, prachtig is hij. :Y

ook meteen een vraagje: waar stud je mee als je zoveel lagen op elkaar plaatst? ik ben zelf nog nooit hoger gegaan dan 3 lagen :s

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

6 Laatst bewerkt door Jol321 (21-02-2011 00:36)

yakefrank schreef:

Ha,

toch even een vraagje. Met jouw formaten zou ik uitkomen op +/- 114 stukjes, jij op 150 stukjes. Of heb je geen biscuit gebruikt, maar cake? Ik vind het verschil zo groot.

Deze taart is al dessert bedoeld. Ik hanteer 20 gram biscuitmix pp. Ik gebruik voor deze lagen de volgende hoeveelheid eieren:
16-12-9-5-3-2 en dat heb ik totaal op 50 eieren afgerond (overal dus een schepje meer bij gedaan. 50 x 65 gr biscuitmix = 3250 gram : 20 gram = 162 pers. De lagen waren allemaal 10 cm hoog, dus de aantallen haal je makkelijk. Ze hadden maar voor 125 pers. nodig, maar wilde deze grootte van taart.

miran72 schreef:

ook meteen een vraagje: waar stud je mee als je zoveel lagen op elkaar plaatst? ik ben zelf nog nooit hoger gegaan dan 3 lagen

Alles gestut met maiskolfprikkers . Wel cakeboards gebruikt voor alle lagen ipv karton en ter plekke alles gestapeld.

Groet, Jolanda

7 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (21-02-2011 06:56)

Werkelijk waar prachtig!!  :thumb:

Je kunt bijna zeggen; "Doet u mij maar 1 meter taart!"

Zo hoog zie je ze niet zo vaak, knap werk!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

8

Hij is echt super!!

maar ik heb dan ook meteen een vraagje omdat je zegt, dat je cakeboards gebruikt hebt. Bij mij krimpen de taarten altijd net iets, hoe doe je dat dan met de cakeboards dat het allemaal mooi past?
(Ik gebruik dus alleen nog maar taartkartons en moet ze vaak iets afknippen...)

Groetjes, Dorothea.

9

wat een prachtige taart!

10

Dot schreef:

Hij is echt super!!

maar ik heb dan ook meteen een vraagje omdat je zegt, dat je cakeboards gebruikt hebt. Bij mij krimpen de taarten altijd net iets, hoe doe je dat dan met de cakeboards dat het allemaal mooi past?

Hier hetzelfde 'probleem' dus ik lees even mee. Wat een ontzettend indrukwekkende taart trouwens! Niet alleen door de afmeting maar ook de uitvoering.

Life is what you bake it.

11

Gave taart en prachtige print! kan me voorstellen dat die bijna niet te tillen is!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

12

hij is prachtig jolanda... enne geniet van je 5 taartloze weken... ben benieuwd ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13

prachtig!!!!

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

14 Laatst bewerkt door Jol321 (21-02-2011 09:02)

conny4u schreef:

hij is prachtig jolanda... enne geniet van je 5 taartloze weken... ben benieuwd ;)

:lol: gaat dit keer echt lukken! Ik ga nl. eind deze week op wintersport (dus 2 weekenden niet), dan ben ik 5 dagen thuis en vervolgens ga ik (samen met Caroline  :) ) een weekje naar New York.

Dot schreef:

Dat probleem herken ik inderdaad. Bij 4 taartlagen heb ik dezelfde maat cakeboard gebruik (dus 32,5 cm/13 inch). Daar bij heb ik de onderste laag tijdens het vullen, een beetje opgerekt naar de randen toe. Het is maar een heel klein beetje, er komen geen scheuren of gaten in. Bij 1 heb ik na het afsmeren een dun rolletje marsepein aan de onderkant gelegd (aan 1 kant) om het gelijk te krijgen. Ik bekleed trouwens met cakeboard en al.
En bij 1 laag vond ik het verschil te groot en heb ik 1 inch kleinere maat gebruikt.
Het viel mij op, dat de cakeboards van PME (die had ik van Ellens creative), dat die net een paar mm kleiner zijn dan de andere (merkloze?) cakeboards (iets gunstiger dus).

Ik gebruik cakeboards altijd bij bruidstaarten en als ik grote stapeltaarten heb. Anders ook altijd met karton (wel dikke en altijd 2).

Groet, Jolanda

15

Wat een joekel! Prachtig!  :thumb:

Prachtig en indrukwekkende stapel, de print vind ik erg mooi!!

17

Super taart!! En geniet van jouw vakanties en taartloze weken :)

18

Prachtige en indrukwekkende taart! Complimenten  :thumb:  :thumb:
En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Prachtig!

20

Wat een geweldige stapel!! Prachtig!

21

Jo het is een prachtig staaltje vakmanschap, dankje dat je al die stapelinfo even wilde delen...Bij deze opgeslagen voor als ik ooooit ook zo'n hoge taart mag maken :)
En wat een supergave bloemen zeg!!
Prachtig!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

Wauw!!! Ik wil nog een keer trouwen..... :9  :Y

23

Wauw Jolanda je zult zeker wel aan hun eisen voldaan hebben want dit is een pracht van een bruidstaart!!! :thumb:  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

24

zes lagen en niets is scheef bij mij wast waarschijnlijk tren van pizza geworden :D  heel mooi!!!!

Allereerst nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
En wat een prachtige bruidsstapel,wouwie.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.