1

Onderwerp: Abonneren op een topic zónder e-mail notificatie?

Hallo iedereen,

Hopelijk plaats ik dit topic niet dubbel. Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag.

Omdat dit forum zó groot is en er zoveel leuke topics zijn, heb ik soms wel twintig tabbladen open staan in mijn browser. :lol: Omdat dit niet erg handig is heb ik besloten me te abonneren op de topics die ik interessant vind. Deze kan ik dan immers terug vinden via mijn eigen profiel.

Nu krijg ik echter van elk nieuw bericht dat er wordt geplaatst een mailtje in mijn mailbox! Dit vind ik minder handig, maar ik kan niet ontdekken hoe ik dit uit kan schakelen!

Mijn vraag is dus: kan ik me abonneren op een topic zónder hiervan notificatie mails te krijgen? En zo niet, kan ik dan op een andere manier topics bookmarken zodat ik ze terug kan vinden? (en dan via het forum, niet via mijn browser).

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag! :)

Willemijn

2

Re: Abonneren op een topic zónder e-mail notificatie?

Abonneren op een topic zonder dat je daar mail van ontvangt is niet mogelijk, dat is juist het hele idee achter het abonneren.
Wat jij bedoelt, is denk ik iets als een lijst met favoriete topics.  En nee helaas, die optie heeft dit forum niet.  Of die kan worden ingebouwd weet ik niet, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet zoveel extra functionaliteiten in deze forumsoftware wil inbouwen omdat ik graag over wil stappen naar andere software (alleen ontbreekt het me een beetje aan tijd om dit verder te ontwikkelen :o)

Je abonnementen op een topic beëindigen kan volgens mij door in betreffend topic op het linkje bovenin te klikken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoe ik een abonnement moet beëindigen wist ik al, dank je. :)

Jammer dat het niet zonder e-mail kan! Op het Fok! forum had je, voordat ze wel met een soort favorieten-systeem kwamen, mensen die in elk topic 'TVP' (TerugVindTopic) plaatsten om dat topic terug te vinden. Je eigen berichten kun je immers wel terug vinden zonder hiervoor mails te ontvangen. Dit is echter ontzettend irritant dus dat ga ik niet doen. ;)

Nou ja, dan stel ik mijn mailbox wel zo in dat die mails direct naar een aparte map gaan of ik ga toch maar een mapje taart favorieten aanmaken in m'n browser. :)

4

Wat wel kan is gewoon kijken bij 'mijn berichten' dan zie je alleen de topics waar je zelf een berichtje geplaatst hebt overzichtelijk onder elkaar. De topics waar een nieuw antwoord is zijn vetgedrukt.

Verder zijn deze topic natuurlijk in het overzicht ook te herkennen aan het puntje bij een topic. Alle topics waar je zelf op gereageerd hebt hebben een puntje aan de linkerkant.

5

:/ ..lees net dat je dat niet handig vindt... :s

6

Dit is echter ontzettend irritant dus dat ga ik niet doen. ;)

:thumb:  ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Het gaat juist niet om de topics waar ik zelf in gereageerd heb, want die zijn immers makkelijk terug te vinden. Ook is het makkelijk te zien wanneer er in die topics nieuwe berichten zijn.

Het gaat mij juist om de topics die ik interessant vind (mooie taart, tip voor een aanbieding bij een winkel, lekker recept) maar waar ik niet per se zélf in hoef te reageren.

8

okay...nu snap ik het  :lol:  :lol: tsja...voor dat soort onderwerpen heb ik gewoon een mapje in mijn Bladwijzers gemaakt. Werkt perfect. Maar ja...je wilt niet bookmarken via je browser  :s Dan weet ik het ook niet meer  :o  :)

9

Nou ja, het niet is niet dat ik niet wíl bookmarken via m'n browser hoor! Ik vind het gewoon makkelijker om dit via fora zelf te doen. Als m'n pc dan eens crasht hoef ik niet m'n favorieten opnieuw op te zoeken en als ik niet achter m'n eigen laptop zit kan ik het ook gemakkelijker opzoeken.

Maar zo'n drama is het niet hoor. Ik snap nu alleen waarom ik het niet kon vinden, het kan gewoon niet. :lol:

Toch bedankt voor de reacties en tips! :)