Onderwerp: Bonbonvulling smelt
Gisteren wilde ik dus bonbons maken. Een botercreme gemaakt van 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker, en een zakje vanillesuiker. Goed gemengd en in de diepvries gezet tot het hard en licht bevroren was.
Intussen de chocolade gesmolten in een schaaltje in een pan met kokend water (mán wat duurt dat lang, na een half uur in het kokend water begon het nog steeds niet te smelten en heb ik het maar in de magnetron gezet met een paar druppels melk)
Toen de vulling uit de diepvries gehaald, in stukken gehakt en die ondergedompeld. Alleen gleed de gesmolten chocolade er gelijk weer van af, ik denk dat de vulling smolt?
Wat doe ik fout?

Ik heb ook eens geprobeerd chocolade te smelten maar deze slaat dan gedeeltelijk wit uit wanneer deze afgekoeld en in de vorm gegoten is. Misschien verkeerde choco?
Tja... ik doe altijd maar wat hoor...
Heb de goedkoopste pure choco van de Aldi ofzo en met smelten let ik echt niet op de temperatuur....
, ik heb nog nooit bonbons gemaakt maar denk niet dat je de chocolade kapotdrukt omdat deze toch wel 2mm dik is (zou ik doen). Ik zou de vulling er in spuiten en niet drukken met een mes oid. Als vulling zou ik gewoon bc met bv hazelnootpatidess of praline doen.