1

Onderwerp: Help! Advies over opleiding patisserie

Hallo

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Rianne 25 jaar en ben al een tijd opzoek naar een opleiding patisserie.
Nou zie ik vooral dat het een uitbreiding is na de banketbakker kant.
Als je dus in aanmerking wilt komen voor de opleiding heb je een aantal jaar vooropleiding nodig als banketbakker. Dat heb ik dus niet en ben opzoek naar een opleiding waar mee ik aan de slag kan gaan zonder vooropleiding. B.v volwassenen onderwijs of een interne opleiding.

nou heb ik wel wat gevonden:culinaircentrumbeverwijk of Smink culinair waar geen vooropleiding nodig is maar nou twijfel ik of dat wel genoeg is. Het is me niet helemaal duidelijk of ik na deze opleiding wel echt aan de slag kan in een patesserie of b,v een hotel
Heb ook de forums doorgespit maar kom er niet uit.

Heeft iemand ervaring met Zadkine in Rotterdam kan ik daar beginnen zonder vooropleiding in die kant?
pfff hoop dat iemand mij kan helpen want zou zo graag hier mee willen beginnen en er mijn werk van willen maken

Hoop dat iemand mij kan helpen
Super bedankt!

Rianne

2

Re: Help! Advies over opleiding patisserie

Ik kan je niet helpen, maar ga je wel verhuizen.
Ons kent ons is, zoals de titel, omschrijving en sticky uitleggen, bedoeld om je voor te stellen, niet om vragen te stellen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

(+ een titelfix zodat die wat meer inhoud heeft...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Mijn vriendin en ik zijn ook op zoek naar een opleiding. Er is niet zo veel te vinden. Ik weet niet waar je woont maar wij doen in ieder geval de basiscursus patisserie bij Robert van Beckhoven in Oisterwijk. Hierna doen we de gevorderden cursus. Hij is ook van plan een echte opleiding te gaan starten maar dat wordt wel volgend jaar.

Succes ermee, groetjes Monique

4

misschien is dit een iedee

http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/part … 7501).html

5

Bij Beverwijk krijg je een Ccb Diploma patisserie
Is dit dus wel een erkend diploma??

6

Ik volg momenteel de opleiding allround brood- en banketbakker.
Hierna kan ik evt. doorstromen naar patisserie.
Zonder dit papiertje wordt het lastig, ik heb een hbo opleiding gedaan maar heb ook moeten starten met niveau 2 brood- en banketbakker.

Dus voorlopig ben ik nog een patissier, maar misschien komt dit ooit nog, brood en banket is ook al een hele uitdaging want naast de praktijk komt er ook erg veel theorie bij kijken!

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

7

DOETINCHEM - Nederland is vanaf september een nieuwe particuliere bakkerijopleiding rijker.
De opleiding gaat mensen met weinig voorkennis en met belangstelling voor het bakkerijambacht in zeer korte tijd opleiden tot werknemers die voldoen aan de vraag in de markt.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via vicky@missbakery.nl
Gevonden op bakkerswereld mischien heb je hier wat aan.