1

Onderwerp: Bokkenpootjesvulling of -bavarois

Ik heb een klant die graag een luchtige bokkenpootjesvulling wil. Ik heb eens gekeken bij recepten en vond daar 'gewone' bokkenpootjesvulling en bokkenpootjesbavarois. Welke is de meest luchtige en vooral de lekkerste? Of heeft iemand nog een ander lekker recept? Ik heb er totaal geen ervaring mee, dus alle tips welkom!

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

2

Re: Bokkenpootjesvulling of -bavarois

De luchtigste bokkenpootjes vulling die ik aandurfde was de mona pudding in de smaak bokkenpootjes. Daarop heb ik nog verkruimelde bokkenpootjes gestrooid, die had ik in een dichtgeknoopt zakje bewerkt met de deegroller.

Als je het echt zelf wil maken, dan zou ik gaan voor de bavarois, dat is namelijk luchtiger dan eenpure  slagroomversie.

~ Never waste a good crisis... ~

3

Ok, de bavarois! Is die qua smaak ook beter? Ik heb echt geen idee  :o

Groetjes van Natascha!

4

Ik had graag nog iemands mening er over gehoord, want ik blijf twijfelen   :rolleyes:   . Slagroom of bavarois, wie hakt de knoop door voor mij?  :s

Groetjes van Natascha!

5

Ik heb laatst zelf de gewone bokkenpootjesvulling gemaakt, heel erg lekker, maar wel vrij stevig.
Het lijkt mij dat bavarois luchtiger is.

groetjes karin

6

Ik zit vooral in met de smaak. Zelf lust ik namelijk geen bokkenpootjes, maar de klant wil dit absoluut hebben. Dus als ik proef, dan kan ik niet anders dan het vies vinden  :lol:  Moeilijk dus om te beslissen of het al dan niet lekker is  :think:

Groetjes van Natascha!

7

Hier een grote fan van naturel bavarois met bokkenpootjesvulling! (en dan in een chocoladebiscuit :9)
Is echt wel een stuk luchtiger dan bc hoor. Vooral niet teveel bokkenpootjes gebruiken anders is het luchtige en smeuiige effect weg.

Je moet er alleen rekening mee houden dat de taart dan in de koelkast bewaard moet worden...

Maar ik ben dan ook een groot fan van slagroom en taarten op bestelling krijgen alleen bij hoge uitzondering een vulling van bc-mix, als de klant echt niet anders wil  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Miss Pebble schreef:

Hier een grote fan van naturel bavarois met bokkenpootjesvulling! (en dan in een chocoladebiscuit :9)
Is echt wel een stuk luchtiger dan bc hoor. Vooral niet teveel bokkenpootjes gebruiken anders is het luchtige en smeuiige effect weg.

Je moet er alleen rekening mee houden dat de taart dan in de koelkast bewaard moet worden...

Maar ik ben dan ook een groot fan van slagroom en taarten op bestelling krijgen alleen bij hoge uitzondering een vulling van bc-mix, als de klant echt niet anders wil  :D

Dus je doet de bokkenpootjes door de bavarois als ik het goed begrijp? Het wordt dus toch bavarois! Als ik die morgenochtend maak, om 's middags te vullen, is er dan tijd genoeg voor de bavarois om op te stijven? Ik ben een echte bavarois-leek...

Groetjes van Natascha!

9

Met de mix van funcakes is je bavarois binnen een uurtje of wat al stijf genoeg  :Y
Ik leg de verkruimelde bokkenpootjes bovenop de bavarois om te voorkomen dat ze al te soppig worden.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Oké, bedankt allemaal!

Groetjes van Natascha!