1 Laatst bewerkt door Valy (13-02-2011 17:50)

Onderwerp: Ervaring glazen mengkom KA?

Zap net langs dat programma van Carlo en Irene op RTL4, en zie daar een Kitchenaid met een glazen mengkom! Ik wist niet dat deze bestond dus gelijk even gegoogled. Hij is behoorlijk prijzig..de goedkoopste die ik kan vinden is 60 euro, maar het lijkt me wel handig. Ik vind glazen mengkommen fijner, en het lijkt me sowieso handig om er 1 extra te hebben.

Voordat ik hem heel impulsief bestel ben ik even benieuwd of er hier mensen zijn die hem hebben, en of die er blij mee zijn. Is ie het geld waard? Hoor het graag!

(heb zelf maar even gemeld dat ik hier verkeerd sta :) )

2

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

Verplaatst hoor :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

Valy schreef:

Zap net langs dat programma van Carlo en Irene op RTL4, en zie daar een Kitchenaid met een glazen mengkom! Ik wist niet dat deze bestond dus gelijk even gegoogled. Hij is behoorlijk prijzig..de goedkoopste die ik kan vinden is 60 euro, maar het lijkt me wel handig. Ik vind glazen mengkommen fijner, en het lijkt me sowieso handig om er 1 extra te hebben.

Voordat ik hem heel impulsief bestel ben ik even benieuwd of er hier mensen zijn die hem hebben, en of die er blij mee zijn. Is ie het geld waard? Hoor het graag!

(heb zelf maar even gemeld dat ik hier verkeerd sta :) )

dit ga ik volgen, want ik ben er ook over aan het denken. Het fijne van een glazen mengkom is, is dat je beter kan zien of alles meegemixt is. Plus inderdaad een extra kom.

4

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

ik heb de glazen mengkom er bij gekregen toen ik mijn kitchenaid kocht.

het voordeel is voor een rijzend deeg dat je kan zien of het goed rijst en er zit een deksel bij.
Maar hij is wel erg zwaar, ik heb zelf een lagere RVS kom er bij gekocht, die bevalt mij heel erg goed.

kortom eigenlijk staat hij bij mij bovenin de kast en doe ik er niets mee

5

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

Hellen18 schreef:

ik heb de glazen mengkom er bij gekregen toen ik mijn kitchenaid kocht.

het voordeel is voor een rijzend deeg dat je kan zien of het goed rijst en er zit een deksel bij.
Maar hij is wel erg zwaar, ik heb zelf een lagere RVS kom er bij gekocht, die bevalt mij heel erg goed.

kortom eigenlijk staat hij bij mij bovenin de kast en doe ik er niets mee

wordt het dan binnenkort te koop gezet, of toch niet?

6

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

ja, hij zal inderdaad wel behoorlijk zwaar zijn. Ik ben blij dat ik me niet heb laten verleiden tot een impuls aankoop. Eigenlijk red ik me prima zonder 2e haha. En 60 euro is wel echt veel geld voor een glazen bakkie. Dank voor reactie!

7

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

Heb de glazen kom samen met de KA cadeau gekregen van manlief.  Is wel zwaar, maar toch gebruik ik hem vaak!

Een bijkomende rvs kom is waarschijnlijk even handig en minder zwaar.

Groetjes, Myriam

8

Re: Ervaring glazen mengkom KA?

Ik heb hem ook. Kon het niet laten. Ziet er super uit!

Het lijkt wel of de binnenkant van de glazen kan iets ruimer is dan bij de rvs. Snap je?

Ik heb ook zo'n beater blade met 'zeempjes' eraan die gelijk je kom leegschapen met draaien. Maar die werkt niet in de glazen kom, vandaar dat ik dus denk dat die kom iets ruimer is.