1

Onderwerp: tips??

Ik mag voor donderdag 2 taarten gaan maken maar nu schiet de stress toch wel een beetje in mijn lijf.....
Het is voor het eerst dat ik er 2 op 1 dag ga maken dus vind het reuze spannend. Het zijn ook gelijk 2 van 25 cm.

Ik heb als vulling aangevette slagroom en lemoncurd voor de ene en de andere wordt monchouvulling met kersenvlaaivulling met chocolade biscuit. Nu is mijn chocolade biscuit niet zo hoog als ik gewend ben met mijn normale biscuit kan dat kloppen of heb ik wat verkeerds gedaan? En wanneer kan ik de vullingen het beste maken? Gewoon woensdag dan ga ik ze ook vullen en bekleden. De kapsels liggen in de vriezer. Ik moet wel werken morgen vandaar dat ik wat ik zou kunnen doen graag vantevoren zou willen doen want ik weet niet hoe lang ik er mee bezig ben.

Zoals jullie kunnen lezen begint de stresseritisch hier aardig binnen te komen.....
De botercrememix ga ik wel vanavond vast maken dan scheelt dat mij iniedergeval maar mocht iemand een handige tip hebben hoor ik het heeeeeeeeeeeeel erg graag.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: tips??

Je decoraties zou je vast kunnen maken, scheelt heel veel werk!

succes!

3

el schreef:

Je decoraties zou je vast kunnen maken, scheelt heel veel werk!

succes!

Oeps vergeten erin te zetten die heb ik inderdaad al gemaakt!
Maar bedankt voor het meedenken iniedergeval.

4

mijn chocolade biscuit zijn ook wat minder hoog als ik dezelfde hoeveelheid beslag heb.

Wat el ook al aangeeft, de decoraties kun je alvast maken, puzzelplaatje als je dat gebruikt kan nu ook al.
Verder kun je de bekleding nu ook al kleuren, dat scheelt ook weer.

Voor de vullingen weet ik het niet, ik gebruik bij voorkeur geen vulling die in de koeling moet.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

Stress?? Adem in.... adem uit... adem in.... adem uit.

Komt vast goed.
Terwijl de ene al gevuld in de koeling staat op te stijven heb je mooi tijd om de volgende te vullen.
En zo te horen heb je al goed vooruit gewerkt, dus zoals ik al zei: komt vast goed!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Gerda schreef:

mijn chocolade biscuit zijn ook wat minder hoog als ik dezelfde hoeveelheid beslag heb.

Wat el ook al aangeeft, de decoraties kun je alvast maken, puzzelplaatje als je dat gebruikt kan nu ook al.
Verder kun je de bekleding nu ook al kleuren, dat scheelt ook weer.

Voor de vullingen weet ik het niet, ik gebruik bij voorkeur geen vulling die in de koeling moet.

Oh dan heb ik gelukkig niet iets verkeerd gedaan met het biscuit.

En bedankt voor de tip van het kleuren van de bekleding!
Zo zie je maar dat je ondanks dat je alles wilt voorbereiden toch nog zoiets over het hoofd ziet.

7

Sonj@ schreef:

Stress?? Adem in.... adem uit... adem in.... adem uit.

Komt vast goed.
Terwijl de ene al gevuld in de koeling staat op te stijven heb je mooi tijd om de volgende te vullen.
En zo te horen heb je al goed vooruit gewerkt, dus zoals ik al zei: komt vast goed!

Ik adem in en uit en het helpt! Mede ook door je complimentje dat ik al goed vooruit heb gewerkt. Gek he maar dat maakt me wel rustiger. En ik ga ervoor dat het goed gaat komen.
Bedankt voor de mentale ondersteuning.
Wat een heerlijk forum is dit toch!