1

Onderwerp: suiker smelt niet merinque bc

Al zovaak gemaakt, swiss meringue creme en altijd goed gegaan.Ik verwarm suiker en eiwitten (kloppend) au bain marie, net zolang tot de suiker niet meer tussen je vingers te voelen is (dan eiwitten gepasteuriseerd).
Maar..ik krijg de suiker nu niet meer gesmolten. Zelfs na een kwartier nog. Blijft korrelig in het mengsel. :nooo Het water in mijn au bain marie pannetje kookt gewoon. En eiwitten worden ook gewoon wit door het kloppen. Heb alles maar weg gegooid.
Wie o wie?!?!? (=hellup!!!)

2

Re: suiker smelt niet merinque bc

Heb je een ander merk suiker misschien?

Groetjes, Elly

3

Of een ander pannetje waar je in roert.... dikker/ander materiaal?

4

Ik word heel nieuwsgierig, want ik heb het 2 keer geprobeerd en 2 keer mislukt omdat de suiker niet oploste tot de eiwitten te taai waren om er nog wat mee te kunnen.

Ben dus erg benieuwd of ik er nu achter ga komen hoe dat kwam.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Geen ander pannetje, wel een ander merk suiker (van gilse ipv een huismerk). Zou dat het echt zijn? Je zou toch zeggen dat suiker suiker is.

Valt maar op 1 manier uit te proberen...

Welk merk mislukte bij jou?

6

waar doe je dat in smelten zeg maar..dat kommetje?
Meestal is glas of blanda schaal veel beter

lh78 schreef:

Geen ander pannetje, wel een ander merk suiker (van gilse ipv een huismerk). Zou dat het echt zijn? Je zou toch zeggen dat suiker suiker is.

Valt maar op 1 manier uit te proberen...

Welk merk mislukte bij jou?

Ik heb Lidl suiker gebruikt, Van Gilze, huismerk van de Plus en mijn mbc is nog geen een keer mislukt.

Groetjes Karine

8

Heb net weer het huismerk getest...geen probleem. Binnen 5 minuten helemaal opgelost.

Ik gebruik de rvs schaal van mijn keukenmachine, want die kan je daarna gelijk overhevelen naar de keukenmachine om verder te kloppen en daarna de boter erdoor te roeren.

Zou het ook nog aan de eieren kunnen hebben gelegen? Misschien een spoortje eigeel oid?

Blijft een raadsel hoor :s

9

dat kan zeker,want dat verpest gewoon alles
laten we dat zo zeggen

10 Laatst bewerkt door sjackie (12-02-2011 20:54)

Of de italiaanse manier proberen. Ik had ook vaak dat de suiker niet goed oploste. Italiaanse manier vind ik veel makkelijker.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=120283

11

Ik gebruikte de mengkom van m´n kennie. Merk suiker weet ik niet meer. Maar mijn volgende poging wordt ook Italian. Schijnt toch hetzelfde resultaat te geven (?)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Ja klopt het resultaat is precies hetzelfde. Ik maak het heel vaak en gebruik het om te vullen en af te smeren, net als de swiss meringue

13

nogmaals een poging gedaan. Dit maal weer met de van Gilse suiker...en niets aan het handje. Aan de suiker ligt het dus niet.

Als het nog een keertje voorkomt, dan stap ik over naar de italiaanse merinque

14

Volgens mij kun je met die swiss merinque ceme ook mee afsmeren toch?

15

Volgens mij kun je met die swiss merinque ceme ook mee afsmeren toch?

16

ja dat kan

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling