1

Onderwerp: gepasteuriseerd eiwit, waar te koop?

Ik wil eens meringebotercreme maken en heb dit met eiwitpoeder geprobeerd. Niet zo'n succes geworden, vond het een geklieder.
Nu las ik hier dat velen gepasteuriseerd eiwit kopen in cupjes bij AH.
Al bij flink wat AH's in verschillende steden gevraagd, maar ze kijken me aan of ze water zien branden. Nergens is het te koop, ze weten meestal niet eens wat ik bedoel.
Waar kopen jullie het?
Van welk merk is het?
Waar in het schap is het te vinden?
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: gepasteuriseerd eiwit, waar te koop?

ik heb net voor het eerst merinque botercreme gemaakt maar dat heb het met gewone eiwitten gedaan. ze worden verhit dus is er naar mijn idee geen probleem..
je kan het ook een week in de koelkast bewaren, ik neem aan dat ze dat er niet voor niets bijzetten.
alleen als het eiwit rauw gebruikt word zoals ik evt royal icing  is eiwitpoeder een beter idee.
Daarentegen heb ik ook meerdere malen op dit forum gelezen dat gepasteuriseerd  eiwit onwijs smerig is.. waar je het ook in gebruikt.
probeer het recept van de site hier eens , Heeeeerlijk!!
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/

Bij de Sligro en makro te koop. Heel ei, eiwit en eigeel. In literverpakkingen. Het is ook in te vriezen in porties als 1 liter te veel is  ;)
Alleen vries ik het dan persoonlijk niet nog een keer in als ik er mbc van heb gemaakt.

Life is what you bake it.

4

Ik heb het ook bij de Makro gekocht :Y  ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil proef tussen gepasteuriseerd en rauw eiwit :o

Groetjes van Bianca

5

met de kerst in de supermarkt maar idd bij de makro en sligro

6 Laatst bewerkt door Marja's taartjes (14-02-2011 22:54)

Hai!

Heb ook een keertje mbc gemaakt met eiwitpoeder en dat ging helemaal goed! En ik ben een beginnende bakster....
Ik kocht ook altijd de kuipjes van Danegg bij AH, maar ook bij mijn eigen Albert  ;) niet meer te krijgen. Toen ben ik overgestapt op de grote flessen van Makro en Sligro. Vond het alleen zonde, omdat het altijd teveel was. Maar nu ik hier lees dat je dat ook kunt invriezen, ga ik ze weer kopen.
En je proeft echt geen verschil tussen gepasteuriseerd en niet-gepasteuriseerd (althans ik niet en de mensen in mijn omgeving ook niet).
Maar smaken verschillen......

Groetjes!

7

Volgens mij is de eiwit bij geen een AH meer te krijgen. Ik denk zeker een jaar al niet meer  :s

8

Iedereen hartelijk bedankt voor alle info.
Ik heb geen pasje dus Makro en Sligro vallen voor mij af.
Ik ga het van gewoon eiwit proberen en met de thermometer in de gaten houden dat het boven de 70 graden komt zoals in het recept van hier.
Ik heb zo'n keukenwekker met temperatuurfunctie/voeler (ikea) van mijn broer gehad, kan ik die mooi eens gebruiken.

groetjes,Yvonne

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591