1 Laatst bewerkt door anitatje83 (14-02-2011 13:27)

Onderwerp: marsepein blijft aan de roller plakken

Ik heb een vraagje, mijn vriendin en ik zijn net begonnen met het maken van taarten.
Nu gebeurt het ons elke keer dat het marsepein bij het uitrollen aan de deegroller blijft plakken :think: . Hoe kunnen wij dit voorkomen?
Thanks!!!

2

Re: marsepein blijft aan de roller plakken

Ik gebruik zelf een pvc buis om uit te rollen.
Ik vet mijn tafel in met frituurvet tegen het plakken. Maar dat doe ik ook met mijn roller. Dat werkt bij mij erg goed.

Groetjes Gerien

3

Maizena, crisco, poedersuiker............gebruiken

4

Deegroller bekleden met huishoudfolie, werkt bij mij altijd.

Groetjes,

Sandra

5

Ik gebruik een siliconen deegroller ven de xenos blijft het ook niet erg aan plakken en af en toe een beetje poedersuiker.
Letty

6

Je roller met een beetje crisco invetten of met poedersuiker of maizena..verhip...(hahah verhip ook)..anyhoe ik zie dat ik dezelfde tips heb als Karin

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Toen ik voor de eerste keer marsepein ging uitrollen met mijn houten deegroller had ik dit ook. Nu smeer ik deze in met crisco of gebruik een pvc-buis.

8

En niet heen en weer rollen. Roller in het midden en dan naar voren, roller weer in het midden en dan naar achteren. En zo door. Bij heen en weer rollen trek je de marsepein wel eens mee en kun je opnieuw beginnen.

Roller inwrijven met olie en dit goed in laten trekken, als het goed is heb je er dan geen of in elk geval minder last van. Anders idd even kijken of je met een pvc roller wel beter kunt rollen.

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!