1

Onderwerp: Pittige vulling?

Hallo,
heeft iemand al wel eens de chocolade met chilli gebruikt als vulling (in bijvoorbeeld de chocomousse of ganache). Of andere ongebruikelijke vullingen zoals met gember bijvoorbeeld. Ik ben gek op dit soort smaken en vroeg me af of iemand hier al eens mee geexperimenteerd heeft.
In bijvoorbeeld de bonbons van Australian kom je allerlei van dit soort 'gekke' smaakjes tegen. Chocolade met basilicum, groene thee, citroengras etc.

Life is what you bake it.

Re: Pittige vulling?

Oef ik niet, maar het klink spannend...
Ik zou het niet durfen voor andere mensen, je moet er wel van houden hahaha

3

Heb wel een recept klaar liggen maar nog niet gebruikt....

4

Ik gebruik wel eens gembermousse in mijn taart, lekker met chocoladetaart.....

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Chilli/choco....heerlijk vind ik!! :Y Zelf heb ik het wel eens met gesnipperde rode pepers gemaakt, en met sambal (bij gebrek aan rpeper hihi). Maar ook een toef met vanille/basilicum op een peper/aardbei cc hmmm!!
leuk een mede/gekke/smaakjes/persoon hihi! ;)

Ohja, en ook geheel gejat van die chippies, mango met cilli(en koriander) ijsjes Jummm!!

6 Laatst bewerkt door Miss Pebble (12-02-2011 10:59)

Roomkaastopping met rode peper, ooit gezien bij Born2Cook, smaakt heerlijk als vulling. Vooral in worteltaart  ;)
Maar dat soort dingen combineer ik dan wel altijd met marsepein, fondant vind ik daarbij echt niet lekker...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

ik heb het nog niet geprobeerd, maar het is wel een idee :think:

ik ben ook gek op die 'rare smaakjes'- australians
maar ik denk toch dat ik het dan op een cc  probeer....

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom