1

Onderwerp: Zoveelste foodprinter vraag

Heb al de zoekfunctie gebruikt.. maaaaarrrrrrr toch nog even jullie advies hoor..

Kmag zo een foodprinter gaan aanschaffen, en wil toch even jullie advies, wat is nou de beste? Welke inkt heb ik precies nodig? En ik lees vaak dat er geen usb kabel bij zit.. hoe sluit je je printer dan aan op je pc?  :think:

En als laatste, frosting sheets of icing sheets? (ben al tot de ontdekking dat ouwels niet fantastich worden qua resultaat)

2

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Als je op de site van Bouwhuis kijkt, zie je vanzelf wat je nodig hebt. Zodra je de printer selecteert geven ze aan welke inkt cartidges je nodig hebt.

Wat betreft icing versus frosty, zie deze site: http://www.ricake.nl/?%22Eetbare_Foto%2 … ngs_sheets

3

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Natuurlijk zit er een usb printerkabel bij! Je kunt de IP3600 of de IP5200 gebruiken. Dan heb je eetbare inktcartridges nodig. Die koop je bij bouwhuis.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Bij een printer zit nooit een scardkabel,die moet je er los bij kopen.Maar die zijn niet zo duur.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Re: Zoveelste foodprinter vraag

misty schreef:

Bij een printer zit nooit een scardkabel,die moet je er los bij kopen.Maar die zijn niet zo duur.

Je hebt toch ook geen scartkabel nodig voor een printer?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Niet bij Bouwhuis kopen!! Die is erg duur in spullen!
Je hebt een Canon printer nodig, die is vrijwel bij alle electra winkels verkrijgbaar dus ik zou gewoon daar gaan kijken.
Zelf heb ik de Canon Pixma IP3600 en ik was in een webshop op internet 66 euro kwijt (http://www.bobshop.nl/nl/computers/prin … ter/p26526)

Het papier en de inkt heb ik bij cakeart gekocht. 9 euro per inktding (je hebt ze alle 5 !!!!! nodig (dus een brede EN een smalle zwarte). En 25 frosting sheets voor 25 euro

Ik was in totaal dus 130 euro kwijt ofzo.

.. Want taart kan altijd!!

Re: Zoveelste foodprinter vraag

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Lejow schreef:

Niet bij Bouwhuis kopen!! Die is erg duur in spullen!
Je hebt een Canon printer nodig, die is vrijwel bij alle electra winkels verkrijgbaar dus ik zou gewoon daar gaan kijken.
Zelf heb ik de Canon Pixma IP3600 en ik was in een webshop op internet 66 euro kwijt (http://www.bobshop.nl/nl/computers/prin … ter/p26526)

Het papier en de inkt heb ik bij cakeart gekocht. 9 euro per inktding (je hebt ze alle 5 !!!!! nodig (dus een brede EN een smalle zwarte). En 25 frosting sheets voor 25 euro

Ik was in totaal dus 130 euro kwijt ofzo.

Printers uit een gewone winkel zijn niet aangepast !

9

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Glamour schreef:

Natuurlijk zit er een usb printerkabel bij! Je kunt de IP3600 of de IP5200 gebruiken. Dan heb je eetbare inktcartridges nodig. Die koop je bij bouwhuis.

Bij Bouwhuis (net als de meeste andere zaken) zit de kabel er niet bij.

10

Re: Zoveelste foodprinter vraag

jojade schreef:
Lejow schreef:

Niet bij Bouwhuis kopen!! Die is erg duur in spullen!


Ik was in totaal dus 130 euro kwijt ofzo.

Printers uit een gewone winkel zijn niet aangepast !

Hallo,
Zijn er nog meer printer geschikt? Of echt alleen canon
(van bouwhuis) :think:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

11

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Glamour schreef:
misty schreef:

Bij een printer zit nooit een scardkabel,die moet je er los bij kopen.Maar die zijn niet zo duur.

Je hebt toch ook geen scartkabel nodig voor een printer?

Ik zeg het denk ik verkeerd.Het is misschien geen scard maar het is in ieder geval een kabeltje die je los moet kopen.
Het is de kabel van de printer naar de pc.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

12 Laatst bewerkt door Glamour (07-07-2010 15:29)

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Een usb printerkabel heb je nodig. Ik dacht dat die er standaard bij zat, maar manlief heeft mij ook al terechtgewezen. Ze zijn niet duur, je kunt ze bij alle elektronica zaken kopen.


Ik heb ook een IP3600 uit een gewone winkel. Ook niets aangepast en hij doet het fantastisch!. Canon is de enige optie, voor andere printers zijn geen catridges met eetbare inkt te koop.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Glamour schreef:

Ik heb ook een IP3600 uit een gewone winkel. Ook niets aangepast en hij doet het fantastisch!. Canon is de enige optie, voor andere printers zijn geen catridges met eetbare inkt te koop.

Heel erg bedankt voor de info

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

14

Re: Zoveelste foodprinter vraag

jojade schreef:
Lejow schreef:

Niet bij Bouwhuis kopen!! Die is erg duur in spullen!
Je hebt een Canon printer nodig, die is vrijwel bij alle electra winkels verkrijgbaar dus ik zou gewoon daar gaan kijken.
Zelf heb ik de Canon Pixma IP3600 en ik was in een webshop op internet 66 euro kwijt (http://www.bobshop.nl/nl/computers/prin … ter/p26526)

Het papier en de inkt heb ik bij cakeart gekocht. 9 euro per inktding (je hebt ze alle 5 !!!!! nodig (dus een brede EN een smalle zwarte). En 25 frosting sheets voor 25 euro

Ik was in totaal dus 130 euro kwijt ofzo.

Printers uit een gewone winkel zijn niet aangepast !

Aangepast op wat???

.. Want taart kan altijd!!

15

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Ik weet niet meer precies hoe of wat maar er zit geen troep van de fabriek meer in en de papierdoorvoer is anders afgesteld.

16

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Nou ik heb nergens last van hoor.. Papier pak'tie prima!

.. Want taart kan altijd!!

17

Re: Zoveelste foodprinter vraag

misschien een gekke vraag maar er word gezegd dat als je de printer ergens anders koopt dat die niet aangepast is. Kan alleen nergens lezen wat er nu precies aangepast is.
Dus eigelijk opnieuw de vraag kan je de printer ook ergens anders kopen en werkt het dan?

18 Laatst bewerkt door Juudje (16-07-2010 11:56)

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Ik heb de IP4700 ook gewoon gekocht bij een 'gewone' winkel. Even zoeken via kieskeurig.

En via cakeart mijn inkt en sheets gekocht.  Inderdaad een stuk goedkoper dan bouwhuis  :Y

Heb ook dubbeldikke ouwel gekocht, maar dat is inderdaad geen aanrader. Ik zou voor de frostysheets gaan. Die zijn lekker en werkt goed met het printen.

Succes met je keuze en veel plezier met het gebruik! Je krijgt er geen spijt van.

19

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Bedankt voor je antwoord
ik ga eens zoeken voor de aanbiedingen. elke euro is er weer in die je in iets lekkers kan stoppen :)

20

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Alle Canon printers komen allemaal uit dezelfde Canon fabriek en zijn onderling niet veschillend in inkt of eetbare inkt-uitvoeringen m.a.w. ze zijn niet speciaal "aangepast".
Heb daar laatst nog over gebeld met Cakeart.

I.d.d. bij Cake art zijn de inktpatronen een stukje voordeliger  :D
Vergeet er niet een Canon cleaning Cartriges bij te bestellen voor als je de printer even niet gebruikt. Anders zitten de kanaaltjes snel verstopt  ;)

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

21

Re: Zoveelste foodprinter vraag

bij de action verkopen ze de usb kabeltjes
zijn daar niet echt duur

22

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Zie dat dit al een wat oudere topic is maar voor wie nog een printer zoekt...dit is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden op het internet -> http://azerty.nl/0-879-96528/canon-pixm … ervaringen

23

Re: Zoveelste foodprinter vraag

Oud topic, en dus in de verkeerde rubriek.

[MOVE] --> apparaten

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag