1

Onderwerp: Vraagje aan jullie: de experts!

Vrijdag mag ik een taart maken voor mijn neefje en volgende week 2 taarten op 1 dag waarvoor ik het weekend had gepland om te boetseren en bloemen te maken. Nu kreeg ik gisteravond laat de vraag of ik voor zondag 2 taarten kan maken.....
Zaterdag ben ik vrijwel de hele middag en begin van de avond weg ivm verjaardag van mijn neefje dus echt veel tijd heb ik niet.
Nu heb ik ook geen ruimte in mijn vriezer dus die optie komt ook te vervallen. De vulling moest aangevette slagroom bevatten dus ook niet al te lang van te voren klaar te maken....

Mijn vraagje aan jullie experts is dus is het enigszins mogelijk deze opdracht aan te nemen als je rekening houdt met het feit dat ik gemiddeld wel 5 uurtjes bezig ben met taart te vullen en simpel te versieren. Ik ben dus nog geen doorgewinterde taartenbakster!
De taart voor mijn neefje wil ik in de Xbox stijl gaan maken dus zal meer tijd in beslag gaan nemen vrees ik dan de 5 uur....

Hebben jullie ook wel eens zitten stoeien met de planning in zo'n geval en wat waren jullie oplossingen????

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Vraagje aan jullie: de experts!

Nee zeggen is een van de lastigste dingen op dit gebied, maar soms moet je wel.
Voor mij is dit gewoon een hobby en als ik denk dat ik moet gaan stressen om de taart af te krijgen, of als mijn planning van de andere taarten of mijn gezin in de "verdrukking" komt dan neem ik de taart niet aan.

Ik denk dat als dit je werk is waar je van moet leven je misschien anders reageert.

Liefs, Zanoni

3

idd nee leren zeggen :Y en aangeven dat bestellingen minimaal 2 weken van te voren moeten worden gedaan, dit is wel heel kort dag voor 2 taarten, zeker omdat je al een en ander hebt staan

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Zanoni schreef:

Nee zeggen is een van de lastigste dingen op dit gebied, maar soms moet je wel.
Voor mij is dit gewoon een hobby en als ik denk dat ik moet gaan stressen om de taart af te krijgen, of als mijn planning van de andere taarten of mijn gezin in de "verdrukking" komt dan neem ik de taart niet aan.

Ik denk dat als dit je werk is waar je van moet leven je misschien anders reageert.

Ben ik het helemaal mee eens.  :Y  :Y

5

Als je nu al zo twijfelt hoe je het moet gaan in plannen: niet doen (en dat zeg ik echt uit ervaring  ;) ). Als je ver van te voren weet, dat er een druk weekend aankomt, kun je voorbereiden, dat gaat nu al bijna niet meer lukken.
En ik ben inmiddels best wel een doorgewinterde taartenbakster, maar ik red het zelf niet meer met 5 uur  ;)

Groet, Jolanda

6

Ik zou het ook niet doen. Vaak denk ik ook dat ik tijd genoeg heb maar dat is dus niet zo. Als ik uit ga van 5 uur wordt het vaak 6 of 7 uur. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet goed ben in plannen, ben nog veel te lang bezig met een taart, vind ik. Maar het gebeurt ook nog weleens dat er iets mis gaat en het dus over moet doen, wat dus extra tijd kost.... :s

7

Het lijkt mij inderdaad geen haalbare kaart om deze opdracht erbij aan te nemen. (ik zou het in ieder geval niet doen)  :nooo

Nee zeggen is voor ons vrouwen op de een of andere manier heel moeilijk, maar als je duidelijk uitlegt waarom het niet kan vindt de andere partij het vaak helemaal niet erg dat je nee zegt!  :rolleyes:

Als je het wel doet en je kunt de taarten door tijdnood niet zo mooi maken als je zou willen, geeft dat ook geen bevredigend gevoel. Hierin spreek ik uit ervaring.  :s

Ik zeg altijd minimaal 2 weken van te voren opgeven en vol is vol. Het is ook voor mij een hobby en het moet wel leuk blijven!  :Y

Dat is toch een TAART waard!

8

Bedankt voor jullie adviezen!!
Ik moet denk ik wat beter nee leren zeggen, maar oh wat is dat moeilijk. Maar aan de andere kant zo kort vantevoren is toch niet in te plannen. Jammer dat de mensen geen idee hebben hoeveel tijd er in gaat zitten.
En dat zinnetje van 5 uur met een simpel taartje bekleden bedoelde ik dus vullen, bekleden en een bloemetje met een simpele bloemenuitsteker. Verder kom ik dan echt nog niet.
Ik heb nl al ontdekt dat ik rond 3 uur begin en door ga tot het alweer de volgende dag is....... m.a.w. nachtwerk.
Dus ik ga inderdaad maar zeggen dat het helaas niet mogelijk is!

En ik wil inderdaad plezier blijven houden in het bakken en niet de verplichting hoeven voelen dat het moet! Het is tenslotte mijn hobby en mijn tijd.

Dames jullie hebben mij over de streep getrokken! Thanx!
Wat ben ik toch blij met dit forum!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68