226

Re: Cricut Cake Sheets

mocht er een volgende freubel orden gepland hoop ik dat ik erbij kan zijn, en er is een winkel waar ze de cartridges verhuren voor 1 week ook die van disney voor 10 euro

227

vind ik best duur, heb ze gekocht in amerika voor 20 euro per stuk!

228

Noompie schreef:

vind ik best duur, heb ze gekocht in amerika voor 20 euro per stuk!

ik heb ze hier nog niet gezien voor die prijs wel rond de 80 euro en dan denk ik ach als er 5 cricuts op tafel staan is het de moeite waard om te probren :D

229

Riet, voor dat soort plaatjes kun je beter naar SCAL kijken..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

230

Els als je het over mijn knorretje hebt daar heb ik eerst de zwarte schaduw uitgesneden en daarna de kleeurtjes en dat boven op de zwarte schaduw gepuzzeld. Het is dan iets van 2 lagen op elkaar.

Anneke ik heb je nog helemaal geen antwoord gegeven hoe ik het gemaakt heb. Op internet een kleurplaat van knorretje gezocht. Deze met pixel trace geimporteerd in 'Make the cut'. MTC is een vergelijkbaar programma en kan ook met SCAL. Hebben we gisteren bij Bommeltje bekeken. Als je bij helderheid speeld kan je de verschillende lagen met details krijgen. Dan heb ik de details ingekleurd en per kleur groepeerd. En als je dan verschillende kleuren marsepein op je mat uitrolt sleep je de stukken die gesneden moeten worden in die kleur op de zelfde plek op de mat in SCAL. Kan je het nog volgen?

Als je weet hoe het moet is het heel simpel.

231 Laatst bewerkt door julia23 (06-02-2011 14:59)

Krijg ik het al weer voor elkaar. Denk telkens dat mijn computer niet reageerd. Moet gewoon wat geduldiger zijn.

232

nou die cricut gaat hier sneller komen dan gepland ;)

233

Nou Belinda en Julia......hebben we al een nieuwe datum  :+

234

Ik zou wel graag willen maar ik kan de komende 4 weken niet :s  Dus plan maar niet met mij.

235

Katy schreef:

Check het topic even in meetings en frobeldagen (onder babbel na het bakken)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

236

Bommeltje schreef:
Katy schreef:

Check het topic even in meetings en frobeldagen (onder babbel na het bakken)

Thanks.....had toppic niet gezien  :o

Gr. Katy

237 Laatst bewerkt door rietdhg (09-02-2011 14:31)

er is nog geen datum vast geprikt maar we zijn druk de agendaop elkaar aan het afstemmen

238

Anneke ik heb je nog helemaal geen antwoord gegeven hoe ik het gemaakt heb. Op internet een kleurplaat van knorretje gezocht. Deze met pixel trace geimporteerd in 'Make the cut'. MTC is een vergelijkbaar programma en kan ook met SCAL. Hebben we gisteren bij Bommeltje bekeken. Als je bij helderheid speeld kan je de verschillende lagen met details krijgen. Dan heb ik de details ingekleurd en per kleur groepeerd. En als je dan verschillende kleuren marsepein op je mat uitrolt sleep je de stukken die gesneden moeten worden in die kleur op de zelfde plek op de mat in SCAL. Kan je het nog volgen?

Ik heb een filmpje gevonden op you tube over pixel trace in MTC. Maar ik kan die optie niet vinden in SCAL. Weet iemand of dat klopt of kijk ik niet goed? Ik denk dat ik anders maar eens moet zoeken naar een download van MTC.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

239

Ik denk dat ik het al weet. Volgens mij moet je dan SCAL 2 hebben. Die heb ik helaas nog niet kunnen vinden als gratis download met crack  :nooo Iemand suggesties waar die vandaan te halen? En misschien ook MTC?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

240

Cindy_K schreef:

Ik denk dat ik het al weet. Volgens mij moet je dan SCAL 2 hebben. Die heb ik helaas nog niet kunnen vinden als gratis download met crack  :nooo Iemand suggesties waar die vandaan te halen? En misschien ook MTC?

Ik kon hem ook niet vinden en heb het gekocht voor rond de 35 euro via scrappingtable.com. Je voorkomt doorgesneden figuurtjes/letters en je blijft op de hoogte van updates en hebt de beschikking over een bibliotheek met allerlei thema's.... Ik heb geen aandelen hi, hi maar wel blij met m'n legale versie.

241

Ohh, voor 35 euro wil ik hem wel kopen. Dat valt mee en hed ik geen gezeur!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

242

Idd, het is maar 35 euro, de gemiddelde cartridge is al duurder!

243

Ik heb Cricut design studio en wil er dus een programma bij. Ik ga nu weer twijfelen tussen SCAL en MTC  :s  Maar goed, in mijn zoektocht op het net naar waar de voorkeur nu naar uitgaat, vond ik het de volgende vergelijking tussen alle programma's. Misschien heeft iemand er hier ook iets aan?

http://cleversomeday.files.wordpress.co … re0316.pdf

Ik ga me nog even verder verdiepen in SCAL en MTC, voordat ik de verkeerde kies. Voor zover ik begrijp heb je eigenlijk Inkscape niet meer nodig bij SCAL 2 en MTC omdat hier pixeltrace in zit.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

244

Dit heb ik met MTC gemaakt van een kleurplaat en inderdaad pixeltrace:

http://94.100.122.134/1227450001-1227500000/1227450501-1227450600/1227450506_5_4_IO.jpeg

Kleurplaten werken prima maar inderdaad ook logo's.

245

Hoi,

Kun je met een cricut cake de figuren / letters ook verkleinen of vergroten?

Groetjes,
Juulke

246

hermansjuulke schreef:

Hoi,

Kun je met een cricut cake de figuren / letters ook verkleinen of vergroten?

Groetjes,
Juulke

jaaaaaa. juist.. het kan zo groot/klein als jhe zelf wilt

247

Hoi hoi,

Wat is het handigste om mee te werken, icing sheets of frosting sheets?
Heb veel tips gelezen die ik uit ga proberen na een middag worstelen!
Toch heel fijn dat er een forum is!!!!

Liefs Charlotte.

My Custom Cakes: een speciale taart voor een speciale dag!

248

Hellen18 schreef:

ziet er goed strak uit, maar het is wel wit.

maar als je gekleurd wil hebben, ga je het dan dusten of verven???

bij bouwhuis hebben ze nu een aanbieding ,
Feest Aanbieding: "30 jaar Bouwhuis" Gratis Foodprinter Bij aankoop van deze aanbieding: 2 pakken Icingsheets 2 sets cartridges 1 bus glansspray a 199,-

is dat een redelijke prijs ?

en waar kan je gekleurde sheets kopen?

groetjes nadine

249

Je kan icing sheets gewoon door je voedselprinter halen en dus kleurtje/print geven. Schilderen/dusten gaat ook prima hoor

N-Joy Cakes

250

marshfond is dat gewoon mmf in jullie verhalen  of een combi  vn mmf en fond..

ik moet zeggen ik heb nu een mini en ik snij het beste in wat oudere mmf van een dag oud .. ook gaat marsepein best lekker als er maar tylose er door heen gaat .. maar ik heb even een vraagje op you tube hebben ze het er over dat je er ook koekjes deeg er door heen kan doen... maar dat lijkt mij best lastig want koekjes deeg is toc veel dikker .. is er al iemand die het geprobeerd heeft ???

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!